Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Krustader? Varken plattor eller egentligen åttkantiga, men kanske ändå? Festligt värre!
Nja, det var som fryst wienerbrödsdeg. I mitten fanns klutten med i vårt fall svampstuvning och runt om en frasig upphöjd kant på ca två cm.

Om man var riktigt äventyrlig kunde man använda samma plattor till efterrätt. Då var det bara att klicka i sylt i urgröpningen och skjuts in i ugnen :) Tänk så praktiskt att kunna använda dem till både för- och efterrätt.

Soppa och smörgås ikväll igen. Denna gång fänkålssoppa med citron och havrefralla med en mix av svarta bönor, vitlök och oliver toppat med finmandolinad fänkål.

Dagens lunch avnjöts i solen på kallbadhuset och bestod av en snabbt ihopslängd nudelsallad(koriander,sesamolja, chili, lime) och en enorm havrelatte ur termos.

Årets första havsdopp avklarat! (Skryt, skryt)

:heart

Det finns inget jag älskar mer än havsdopp!

Vi har besök mest hela tiden sen vi fick BARN och flyttade till hus där vi har nånstans att hysa in besöken. Idag skjutsade jag svärmor till tåget och några timmar senare kom min far med fru. Jag gjorde samma beljublade getosttoast med honung och rostade cashewnötter till förrätt med en liten droppe balsamvinäger och en näve rucola, tillsammans med Wisby Weiss och Westmalle, vilket var en helt klockren kombination. Under tiden hackade partner högrev till små små bitar som frästes med lök, rotselleri, palsternacka, bacon i bitar och vitlök samt tomatpuré och soltorkade tomater, och som sen fick koka under lite drygt 1,5 h med rödvin, körsbärstomater på burk och fond. Detta serverades med tagliatelle, romanticatomater, hyvlad parmesan och rödvin. Maten fick stående ovationer! BARNET fick tagliatelle, köttfärs, skinka och broccoli och verkade tycka att det var mycket njutbart.

After eight-päron? Krustader med burkchampinjoner? Båda?

Päronen!

Krustader har jag heller aldrig ätit:(
Min mor födde upp oss på Kotteletter med ben eller kyckling med sallad och paj när vi var små.
Hon hittade matlagningen när jag var i tonåren, innan dess var det kulinarisk enformighet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka