Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vet om att jag är för ung för samtliga, va? Mina barndomsminnen består av nya spännande saker som couscous, baba ganoush, sambal oelek och fryst filodeg.:D
Jodå, det har jag koll på.

Jag har inte heller ätit de där sakerna, trots att jag nog är i rätt ålder för att ha vuxit upp med dem. Men min mor var så excentrisk.

Jodå, det har jag koll på.

Jag har inte heller ätit de där sakerna, trots att jag nog är i rätt ålder för att ha vuxit upp med dem. Men min mor var så excentrisk.
Slottstek var något som förekom i de flick- och pojkböcker jag norpade med mig från min mors barndomshem. Lät jätteäckligt.

Du är ju bara barnet:love:
Pft, barn kan du vara själv!:p
Min dyra moder hade ingen matlagningsskolning alls hemifrån och inte heller någon vana vid svensk husmanskost, så jag antar att hon var hyfsat mottaglig för trender. Min far lagade sin paradrätt vid sällsynta tillfällen: fiskpinnar, pulvermos och majonnäs och ketchup.

Min dyra moder hade ingen matlagningsskolning alls hemifrån och inte heller någon vana vid svensk husmanskost, så jag antar att hon var hyfsat mottaglig för trender. Min far lagade sin paradrätt vid sällsynta tillfällen: fiskpinnar, pulvermos och majonnäs och ketchup.
Min pappa har också en fiskrätt som han lagar vid särskilda tillfällen. Gratinerad fisk med vitvins- och gräddsås och en massa räkor ovanpå.

I mitt förvirrade tillstånd tycker jag fiskpinnar med pulvermos och majonnäs låter rätt gott.

Slottstek var något som förekom i de flick- och pojkböcker jag norpade med mig från min mors barndomshem. Lät jätteäckligt.
Det serverades i skolmatsalen ibland, och hos kompisar. Fullständigt kruttorr, tunt skivad köttbit, troligen från en ko. I mitt föräldrahem färdigförklarades köttbitar vid en betydligt lägre innertemperatur. Och serverades snarare med rödvinssky än med trögflytande brun mjölsås.

Alltså, jag kan inte sköta mathållningen som singel, det tar en kvart och förfallet är totalt. :( Det är inte roligt att laga mat ensam, det är inte roligt att äta ensam. Eller - jag äter hela tiden men inget vettigt. Riskakor och nån sorts glass jag rört ihop av bananer, frysta hallon och en pressad apelsin. Och två stekta ägg. Men då var jag utmattad av ansträngning.:o

Annars kan jag lägga halva dan på att laga goda grejer och tycker att det är jättemysigt. Men jag vill ju dela godsakerna med några.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka