athena_arabians
Trådstartare
Majskrokar har i alla fall en föredömligt o-komplex smak.
De har textur, inte smak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Majskrokar har i alla fall en föredömligt o-komplex smak.
Äsch då! Jag skyller på längre väg till havetFörsta, jag tror jag är på det fjärde! Men visst är det underbart. Man sover så sjukt gott efteråt.
Så frisk jag nu blir*skakar på huvudet* Är du säker på att du är riktigt frisk?
*hutter*
JagApropå burkchampinjoner, finns det någon som inte tycker att det är en styggelse?
Päronen!
Krustader har jag heller aldrig ätit
Min mor födde upp oss på Kotteletter med ben eller kyckling med sallad och paj när vi var små.
Hon hittade matlagningen när jag var i tonåren, innan dess var det kulinarisk enformighet.
Här var det svartbränd kotlett med sås och potatis, pytt i panna, kalops och findus färdiga fiskgratäng som gick på repeat. Varav kotlett minst 3 gånger i veckan. Jag har inte köpt en endaste kotlett sedan jag flyttade hemifrån för 15 år sedan
Jag fixar heller inte kotlett och ja, det var inte ovanligt att det serverades här...
Gårdagens Mästerkocksprojekt:
Fast jag modifierade det hela massor. Det som var likt var potatis och ägg, kan man väl säga. Annars hade jag i svamp och edamamebönor och toppade med lite överbliven lagrad fetaost och lite vanlig riven. Och gott var det ju!
Jag bodde typ nästgårds ett par år till Hallongården, men har aldrig varit där.
Äh, den är bara livsfarlig om man saknar självdisciplin!Våffelbuffén låter totalt livsfarlig. Tur att Trellehulla är hyfsat långt bort
Äh, den är bara livsfarlig om man saknar självdisciplin!
Med andra ord: Den är livsfarlig för alla alltid. Våfflor och självdisciplin går liksom inte ihop någonstans. Särskilt inte saffransvåfflor och självdisciplin. Dreggel dreggel.
Jag kan ju äta den om jag blir bjuden (tror det tog 8 år efter det att jag flyttat hemifrån), men köpa? Nej där går verkligen gränsen.
Och findus fiskgratäng
Och, kommer ni ihåg när Stinas kyckling kom?? Det gör jag, då blev det Stinas kyckling 2 gånger i veckan, dubbel Numera äter jag enbart kycklingfiléer
Jag minns att jag blev bjuden på Stinas kyckling hos en kompis som barn och tyckte det var vidrigt. Bortsett från de tillfällen då pappa lagade fiskpinnar med pulvermos var jag mycket bortskämd med god och hemlagad mat. Hur mamma hann laga mat från grunden och baka bröd utöver heltidsjobb och huvudansvaret för tre små barn är en gåta och vansinnigt. Jag skäms ibland över hur otacksamma vi var.Stinas kyckling. Den hade jag glömt bort. Finns den fortfarande? Jag minns den som ganska god men vi åt kyckling en gång/månad, max.
Jag minns att jag blev bjuden på Stinas kyckling hos en kompis som barn och tyckte det var vidrigt. Bortsett från de tillfällen då pappa lagade fiskpinnar med pulvermos var jag mycket bortskämd med god och hemlagad mat. Hur mamma hann laga mat från grunden och baka bröd utöver heltidsjobb och huvudansvaret för tre små barn är en gåta och vansinnigt. Jag skäms ibland över hur otacksamma vi var.
Jag är tvärtom. Vi hade alltid hemgjord hallonsylt hemma.Låter jämförbart med min första upplevelse av fabriksproducerad sylt.
Min pappa älskar att odla och plocka bär, så vi åt aldrig köpt sylt. Sen hamnade jag hos dagmamma med BOB "jordgubbssylt".
Jag klarar fortfarande inte sånt, utan kryper runt hela sommaren i jakt på bär och frukt och fyller frysen med...
Jag är tvärtom. Vi hade alltid hemgjord hallonsylt hemma.
Känner mig härligt dekadent när jag köper färdigsylt
Är för klumpig för det. Blir bara arg på all sylt överallt.Men Andrååmedajj! Sylt på tub då?
Är för klumpig för det. Blir bara arg på all sylt överallt.
Jag gillar sådan där klämsylt, då kan jag låtsas att jag är estetiskt lagd när jag dekorerar mina pannkakor