Frukost imorse blev varm choklad och ugnsrostade grova frallor med smör och god rökt skinka. Jag behövde en trösterik frukost eftersom jag ska ut och åka tåg och buss * flera idag. Återigen mitt ideella engagemang som drar ut mig, denna gång dessutom i snöfall, så vi får se om jag kommer hem en eller tio timmar försenad... Väl på plats väntar smörgåstårta (!), dock med kyckling, på italienskt småsegt, gott bröd och smaksatt rätt trevligt med italienska smaker (vi åt samma smörgåstårta förra året när jag åkte iväg till samma engagemang). Det blir dock väldigt mycket bröd med bröd idag.
Ikväll ska partner laga kikärtsbiffarna med sötpotatispommes. Hoppas han blandar kikärterna med feta istället för halloumi - labneh hade varit PERFEKT men det finns ingenstans i min lilla avkrok. Och så blir det srirachamajonnäs och rödlökschutney till - den kokade jag igårkväll och den blev mycket smaklig så jag tror den är ännu godare idag. Till detta ska vi dricka rödvin. Jag ser redan fram emot det.
Ikväll ska partner laga kikärtsbiffarna med sötpotatispommes. Hoppas han blandar kikärterna med feta istället för halloumi - labneh hade varit PERFEKT men det finns ingenstans i min lilla avkrok. Och så blir det srirachamajonnäs och rödlökschutney till - den kokade jag igårkväll och den blev mycket smaklig så jag tror den är ännu godare idag. Till detta ska vi dricka rödvin. Jag ser redan fram emot det.