Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deppig sallad till lunch. Det här med att vilja minska lite i vikt har sina sidor. Jag tänkte på @Hyacinth s påsar igår. Jag måste komma på några nya bra lunchrätter som är kalorisnåla och goda. Jag är trött på mina gamla.

Jobbfrukost med surdegsbullar och massa gott pålägg, bland annat färskost ihop med den goda ekologiska apelsinmarmeladen igen. Kanske att nån macka med nutella slank ned också ;)
Lunch blev sallad med kokt ägg, knappt hungrig efter den frukosten.
Ikväll blir det filmkväll med en kompis, vi funderar på antingen bakpotatis med egen räkröra, take away från ett sopp/grytställe eller pizza. Glass och godis blir i vart fall efterrätt :D

Jag åt zucchini- och halloumibiffar till lunch idag och kan därmed meddela att de funkar fint att frysa :) En massa grönsaker till. Glömde kall sås, men det hade varit gott annars, något syrligt kanske.

Jag vet inte vad jag ska hitta på till middag. Kan inte stå så långa stunder i taget så det får vara någorlunda low maintenance... får se vad jag kan hitta helt enkelt. Har mitt lilla Ica färska räkor kan jag tänka mig en påse slika.

Bara jag som känner mig som en like-galning i den här tråden? Men allt som typ alla skriver låter så himla trevligt och gott!

Här blir det bakad potatis med egen röra, det var extrapris på färska räkor!! Har även köpt lösgodis, Polly mint, sour cream/onion-chips och Sia Mintkola-glass. Jag och en kompis har fredagsmyyyys. Min förkylning ger mint-cravings.

Frågan är vad det ska bli till middag? Fick mängder av rotfrukter av maken som han hittat nånstans, men vad ska jag hitta på? Tror det blir soppor, men inte idag. Jag vill ha hämtmat... Falafel, hummus och picklad rödlök. Frågan är om jag orkar gå och handla det.

Bara jag som känner mig som en like-galning i den här tråden? Men allt som typ alla skriver låter så himla trevligt och gott!

Här blir det bakad potatis med egen röra, det var extrapris på färska räkor!! Har även köpt lösgodis, Polly mint, sour cream/onion-chips och Sia Mintkola-glass. Jag och en kompis har fredagsmyyyys. Min förkylning ger mint-cravings.

Men åh!!bakad potatis! Det blir det! Med kesoröra!

Jag har typ två skedar kvar av mintkolaglassen. Dreglar av bara tanken :d

Kan ju dela med mig av den enkla men goda kesoröran, lika hos till pasta eller kokt broccoli som till bakad potatis.

Keso (vanlig eller mini, spelar ingen roll)
Chilisås
Gräslök
Finhackad rödlök
Salt
Peppar
(En liten sked majonäs om man gillar dylikt)
(Tabasco)

Bara rör ihop, peppra generöst.
Mycket godare än man tror!
Sen fyller jag på med det jag vill, ibland kyckling, räkor, grönsaker, stekt svamp. Den är en superb basröra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 855
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 132
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar