Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Subway till lunch och två mellanmål (köpte en hel). Kycklingbröst, ost, sallad, paprika, tomat och gurka med honung-senapsdressing :d

Gulasch från konserv med en klick gräddfil till middag. För starkt utan gräddfil, perfekt med :D

Imorgon ska jag nog laga mat igen, köttfärssås i crockpoten.

Skulle ha gjort grönsakssoppa idag (ett desperat försök att komma i bokmässemiddagsklänningen ... :( ). Men grannen hade "fått lite rester över" efter igår och ville att vi skulle hjälpa till att bli av med dem. Jo visst. Ett halvt köksbord med parmaskinka, honungsmelon, potatissallad (god), små kycklingspett, mozzarella, goda ostar och nybakt surdegsbröd är inte vad jag skulle kalla "lite rester" ... Nu kan jag rulla till bokmässan ... :)

Skulle ha gjort grönsakssoppa idag (ett desperat försök att komma i bokmässemiddagsklänningen ... :( ). Men grannen hade "fått lite rester över" efter igår och ville att vi skulle hjälpa till att bli av med dem. Jo visst. Ett halvt köksbord med parmaskinka, honungsmelon, potatissallad (god), små kycklingspett, mozzarella, goda ostar och nybakt surdegsbröd är inte vad jag skulle kalla "lite rester" ... Nu kan jag rulla till bokmässan ... :)
På kort sikt är det figurkontrollerande underkläder som gäller. :)

Vad jag hade tänkt tillaga: innerfilé av älg, hasselbackspotatis och sås på trattkantareller och lite sherry. Samt fläderbärschutney. En lagom spexig onsdagsmiddag dvs. I teorin.

Vad det blev: spaghetti, pesto och pecorino. Samt knäckig äppelpaj. Plötslig kursändring, alltså. På grund av total slöhet. Men älgköttet ligger till sig i kylen och kommer förhoppningsvis tvinga mig till skärpning i morgon. Och trattkantarellerna finns ännu i frysen, för i naturen har de nog torkat in alldeles. Och fläderbären sitter på fläderbuskarna. Så det är en bit kvar tills den teoretiska måltiden omvandlas till verklighet. O_o

Att halvera sin vikt på tre dagar gå så där... ;) Några figurkontrollerande underkläder (vad ÄR det Petruska???) finns inte i sortimentet. Så det fick bli en enkel omelett med grönsaker idag. Fredag - söndag blir det hotellfrukostar och bjudmiddagar på tjusigare etablissemang ... får ta tag i viktkontrollen igen nästa vecka. :)

Att halvera sin vikt på tre dagar gå så där... ;) Några figurkontrollerande underkläder (vad ÄR det Petruska???) finns inte i sortimentet. Så det fick bli en enkel omelett med grönsaker idag. Fredag - söndag blir det hotellfrukostar och bjudmiddagar på tjusigare etablissemang ... får ta tag i viktkontrollen igen nästa vecka. :)
Det är till exempel sådana där strumpbyxor som också är lite stabila i materialet och så att säga håller ihop mag- och rumppartiet en aning och skapar en linje som är mer slät än bubblig. Mycket användbart under klänningen, om man nu ska ha klänning på sig. Jag hade det tex under långklänningen när jag promoverades, en årligen återkommande middag tex pga bokmässa hade däremot inte fått mig att ta till sådana extrema åtgärder. Det finns ju jeans.

Det finns diverse varianter av trosor och typ behåar på temat, förutom strumpbyxor, hos de vanliga klädkedjorna, om du vill fördjupa dig i ämnet. Expediterna kommer säkert att vara vänligt och lite diskret förstående. :)

Det är en kroppsstrumpa! (Shaping, kallas avdelningen på Lindex). Eller svintighta strumpbyxor. Jag rekommenderar istället en bra underklänning som gör att tyget ovan faller lite snyggt. Är så jobbigt att kissa när man har kroppsstrumpa.

Lagar en saffransfisksoppa med massa rotfrukter och thaibasilika och vitlök. Toppar med lax och aioli.
Antingen chansar jag på soppan eller så blir det rostat bröd med Philadelphia och apelsinmarmelad.

Till lunch valde jag caesarsallad. Döm om min förvåning när det istället för bacon var soltorkade tomater... Onekligen en spännande kombination med dressingen. Mer spännande än lyckad dock.

Update: ligger på soffan med matkoma. Åt pumpasoppa med hasselnötter och brynt smör till förrätt, friterad zucchiniblomma on the side. Väldigt gott bröd med kycklinglevermousse istället för smör, passade otroligt bra även för mig som har svårt för typ gåslever.
Huvudrätten blev som sagt råbiff med mycket dijon, dubbelfriterade pommes och sallad med dijonvinegrette. ÄLSKAR dijon! Ett glas rött till. Men det var så sjukt mycket mat. Vi var sju personer och ingen åt upp allt :( Går gärna tillbaka men då blir det två smårätter, eller en smårätt och att man delar en huvudrätt.

Det är underbara plagg som håller hullet på plats :love: Det blir lite mer stabilt. Och så blir man mindre hungrig när man klämt in magfläsket mot ryggraden :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 867
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 134
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar