Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bulgursallad med soltorkad tomat och stora vita bönor och persilja och basilika, stekt squash och grillost.
Mörk choklad.

Alltså, det här med bönpasta ... är det något man normalt sett drabbas av brutalt magknip och gaser av??? Av två möjliga personer har två drabbats av detta. Av en enkel kycklingsallad med egenodlade grönsaker, några ägg.

Det kanske beror på vilken sorts bönpasta och hur mycket böner en normalt sett äter? (spånar bara)
Jag kan äta rätt stora mängder bönpasta utan att märka det minsta, mer än den vanliga matkoman :D

Det kanske beror på vilken sorts bönpasta och hur mycket böner en normalt sett äter? (spånar bara)
Jag kan äta rätt stora mängder bönpasta utan att märka det minsta, mer än den vanliga matkoman :D

Samma här, äter kanske inte bönpasta jätteofta men när jag gjort det har jag inte märkt något av magen (trots stooor pastaportion :D ). Men jag äter bönor i vanlig kokt form varje vecka så magen är kanske van?

Ikväll blir det mexikansk couscouspanna med nachochips och turkisk yoghurt.
En storfavorit hemma. Orginalreceptet är härifrån Buke men då med quinoa istället. Längtar..

Svamppizza till lunch idag. Hemgjord, p.g.a föredrar att inte ha magknip (är det bara jag som får helt kajko mage av att äta fulpizza? :( ).

Dagens problem:
Vi får oväntat besök. Av sådana där människor som tycker att kött ingår i varje måltid och som dessutom har barn som inte kan äta soppa och dylikt (svampsoppa på matlistan idag). Personerna äter "svensk husmanskost" och verkar inte helt övertygade om att annat är ätbart. Oftast brukar vi göra tacos när sådana människor kommer (sojafärs ftw) men det åt vi i helgen, så inte så pepp på det.

Vad ska vi äta?! :nailbiting:

Dagens problem:
Vi får oväntat besök. Av sådana där människor som tycker att kött ingår i varje måltid och som dessutom har barn som inte kan äta soppa och dylikt (svampsoppa på matlistan idag). Personerna äter "svensk husmanskost" och verkar inte helt övertygade om att annat är ätbart. Oftast brukar vi göra tacos när sådana människor kommer (sojafärs ftw) men det åt vi i helgen, så inte så pepp på det.

Mexikansk couscouspanna! Äts med god aptit av min kräsna son som av princip vägrar vegetariskt annars. Har bjudit barn på den och de har älskat den. Säkert mycket på grund av att man äter med nachochips istället för bestick tror jag.. "Kan jag få mer bestick, tack?" :D
Lätt att göra och mycket god.

Dagens problem:

Om svampen redan är inköpt: pasta med svampsås?

Eftersom jag vet att det finns svampentusiaster i tråden vill jag nu utfärda en varning (OBS! Bygger på egna erfarenheter och innehåller starka scener)

Jag vill å det bestämdaste avråda alla som inte haft något regn de senaste veckorna (dvs vi som bor i norra Halland och Göteborgsregionen iaf) från att försöka hitta svamp i skogarna. Den är torr, om det ens finns någon. Kantarellerna är inte särskilt gula utan väldigt bleka samt att de liksom smular sönder. Av trattisarna kan en inte hitta så mycket som ett spår. Men inte nog med det, under min svamptur nyss plockade jag fler älgflugor från mig och fästingar från Svansson var fär sig, än vad jag plockade svamp :grin: Så i te värt det!

Annars lagar kag faktiskt mat för närvarande. Woho. Igår åt jag Marockoinspirerad gryta som kokat under hela dagen. Kryddad med kanel och spiskummin samt med aprikoser och granatäpple i. Couscous till det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
661
· Visningar
29 350
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 146
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!