Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå grytor: Har ni några tips om sådana utan animalier? Jag hade gärna försökt bemästra något husmansliknande, men har ingen inspiration för sådana utan kött.

(Jag tycker att sådana där "sojagrytbitar" är ganska äckliga, så helst inget baserat på den typen av köttsubstitut.)

Massa rotfrukter typ kålrot, rotselleri, betor och lök?

Vad har man till då? Jag är lite rädd för att allt ska kännas som mos.

(Är inte superbra på husman från första början.)

Måste man ha något till? Jag hade nog lagt i antingen olika stora bitar eller vid lite olika tid.
Knö i en potatis eller två på slutet?
Gulasch tycker jag kan vara makalöst gott, och den gör jag gärna vegetarisk med olika rotfrukter. Palsternacka, selleri, fänkål osv. Hackar grovt, så blir en del bitar mjuka och andra mer tuggvänliga.
Skulle jag ha något till skulle jag välja ett gott bröd tror jag.

Måste man ha något till? Jag hade nog lagt i antingen olika stora bitar eller vid lite olika tid.
Knö i en potatis eller två på slutet?
Gulasch tycker jag kan vara makalöst gott, och den gör jag gärna vegetarisk med olika rotfrukter. Palsternacka, selleri, fänkål osv. Hackar grovt, så blir en del bitar mjuka och andra mer tuggvänliga.
Skulle jag ha något till skulle jag välja ett gott bröd tror jag.

Men jag är inte bitter. Hej fralla och yoghurt.

Total. Kan inte riktigt hantera chefer som ler sådär hemligt mot mig. Fasar för när det börjar synas och folk ska kasta sig fram och vråla grattis. Man blir så mycket KROPP helt plötsligt.
Kropp, kvinnokropp och på något absurt sätt allas kropp.

Jag tyckte iofs också att det var plågsamt när jag var ute och gick med bebisen (i vagn eller bärsele) och andra som också var ute och gick med bebisar log som om vi kände varandra/var med i samma gäng. Som om föräldrar vore en förenad subkultur.

Kropp, kvinnokropp och på något absurt sätt allas kropp.

Jag tyckte iofs också att det var plågsamt när jag var ute och gick med bebisen (i vagn eller bärsele) och andra som också var ute och gick med bebisar log som om vi kände varandra/var med i samma gäng. Som om föräldrar vore en förenad subkultur.

Den där klubben man blir värvad till utan att ha bett om det? Jojomen:D

Alltså, det är trots allt en mattråd, det här. Inte en diettråd för VÄLSIGNADE. Mår ni illa HELA TIDEN?

Jag ska fira mitt ovälsignade (= förbannade?) tillstånd med smörgås med labneh och min goda marmelad på druvor (egenodlade) och dadlar (köpta) på. Kaffe till.

Jag gör. Fått piller och jox, men hjälper NADA!

Den smörgåsen lät suverän! Den ska jag ha! Har både bröd, labneh och fikonmarmelad att frossa i.
Tack och lov kan jag äta mer på kvällen, dagarna är värst.

Grytan var godare idag! Åt den med makaroner för potatisen var slut. Gick det också! Blir en grythöst för mig tror jag,ska experimentera med smakerna för att få fram den perfekta grytan - så tack för tipsen:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 462
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 146
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar