Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå grytor: Har ni några tips om sådana utan animalier? Jag hade gärna försökt bemästra något husmansliknande, men har ingen inspiration för sådana utan kött.
(Jag tycker att sådana där "sojagrytbitar" är ganska äckliga, så helst inget baserat på den typen av köttsubstitut.)
Vad har man till då? Jag är lite rädd för att allt ska kännas som mos.Massa rotfrukter typ kålrot, rotselleri, betor och lök?
Vad har man till då? Jag är lite rädd för att allt ska kännas som mos.
(Är inte superbra på husman från första början.)
Måste man ha något till? Jag hade nog lagt i antingen olika stora bitar eller vid lite olika tid.
Knö i en potatis eller två på slutet?
Gulasch tycker jag kan vara makalöst gott, och den gör jag gärna vegetarisk med olika rotfrukter. Palsternacka, selleri, fänkål osv. Hackar grovt, så blir en del bitar mjuka och andra mer tuggvänliga.
Skulle jag ha något till skulle jag välja ett gott bröd tror jag.
Du har nog snuddat vid det, men du har inte utvecklat exakt hur gräsligt det känns och var et cetera.Har jag nämnt att jag har konstant molvärk i magtrakten också?
Du har nog snuddat vid det, men du har inte utvecklat exakt hur gräsligt det känns och var et cetera.
Förnedringen.chefer som ler menande och tröstande när jag rusar ut när det kommer någon med en kopp automatkaffe.
Förnedringen.
Kropp, kvinnokropp och på något absurt sätt allas kropp.Total. Kan inte riktigt hantera chefer som ler sådär hemligt mot mig. Fasar för när det börjar synas och folk ska kasta sig fram och vråla grattis. Man blir så mycket KROPP helt plötsligt.
Kropp, kvinnokropp och på något absurt sätt allas kropp.
Jag tyckte iofs också att det var plågsamt när jag var ute och gick med bebisen (i vagn eller bärsele) och andra som också var ute och gick med bebisar log som om vi kände varandra/var med i samma gäng. Som om föräldrar vore en förenad subkultur.
@Hyacinth Jag äter också kallt i dag. Sallad till lunch och yoghurt till middag. Välsignad var det ja...
Alltså, det är trots allt en mattråd, det här. Inte en diettråd för VÄLSIGNADE. Mår ni illa HELA TIDEN?
Jag ska fira mitt ovälsignade (= förbannade?) tillstånd med smörgås med labneh och min goda marmelad på druvor (egenodlade) och dadlar (köpta) på. Kaffe till.
Allt är ändå godare på kvällen.Jag gör. Fått piller och jox, men hjälper NADA!
Den smörgåsen lät suverän! Den ska jag ha! Har både bröd, labneh och fikonmarmelad att frossa i.
Tack och lov kan jag äta mer på kvällen, dagarna är värst.