Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag nyfiken. Har du typ vita "svenska" föräldrar? Och hur gamla är de?En riktig skitdag blev iaf en bra matdag hemma hos mina föräldrar (jag ringde bara och sa "ni vill bjuda mig på middag idag" mvh trevlig dotter). Aubergine fylld med riven halloumi och körsbärstomater som gratinerats i ugn. Väldigt gott!
Du tänker med tanke på maten? (eller att mitt trevliga beteende är accepterat )Nu blir jag nyfiken. Har du typ vita "svenska" föräldrar? Och hur gamla är de?
Med tanke på maten.Du tänker med tanke på maten? (eller att mitt trevliga beteende är accepterat )
De är iaf runt 60 båda två och vita (en smålänning och en från västkusten)
Min far gillar mat skulle jag säga, är rätt så intresserad av att hitta nya saker att laga och testa olika sorters mat (dessutom är han lite av en periodare med mycket bestämda åsikter så just nu vägrar han att grilla pga hur populärt det blivit från att ha grillat året runt och skottat fram grillen liksom ). Så ja, det är nästan alltid kul och fint att äta middag där.Med tanke på maten.
Mina går mot de 80 och man får nog säga att de alltmer konsekvent missar mattrenderna. Min mamma har alltid ansetts vara bra på mat, men dagens fiskrätt kändes lite antikvarisk. Men god.Min far gillar mat skulle jag säga, är rätt så intresserad av att hitta nya saker att laga och testa olika sorters mat (dessutom är han lite av en periodare med mycket bestämda åsikter så just nu vägrar han att grilla pga hur populärt det blivit från att ha grillat året runt och skottat fram grillen liksom ). Så ja, det är nästan alltid kul och fint att äta middag där.
Det gäller ju inte kvinnor som grillar förstår du väl. Själv grillade jag mig en skiva biff och lite blandade grönsaker på min helt ordinära klotgrill igår kväll. När jag sen skulle äta kom jag på att jag glömt salladen men var för lat för att gå ut och plocka!Nu känner jag mig lite manhaftig efter grilldiskussionen...
Det gäller ju inte kvinnor som grillar förstår du väl. Själv grillade jag mig en skiva biff och lite blandade grönsaker på min helt ordinära klotgrill igår kväll. När jag sen skulle äta kom jag på att jag glömt salladen men var för lat för att gå ut och plocka!
Mina föräldrar är strax över 60 och också ganska moderna i sin matlagning! De älskar att resa och köper alltid kryddor och liknande med hem och inspireras av de olika köken. Till exempel efter Kinaresan åt vi sichuanpeppar i många veckor, och sedan Peru är ceviche en veckovardaglig rätt
(Angående grillning är hela familjen ganska kassa, enorma mängder tändvätska och antingen för lite eller för mycket eller för gammal kol).
Nä, lättaste i världen att få perfekt glöd med en sån och snabbt går det. Lite papper i botten, sen kol i röret och ett par tändstickor, sen väntar man tills kolen är grå innan man häller ut det.Ja briketter är det @athena_arabians , men är påsen öppnad och tre år gammal, förvarat i ett fuktigt uthus, så hjälper inte det riktigt
Och visst behövs el till en sån där tändare?
Ja briketter är det @athena_arabians , men är påsen öppnad och tre år gammal, förvarat i ett fuktigt uthus, så hjälper inte det riktigt
Och visst behövs el till en sån där tändare?