Kvällens: halloumiburgaren på Max. Komplett med pommes och chilibearnaise.
Åh, jag måste verkligen testa den! Och de andra. Kanske blir lagom imorgon
Ikväll blev det luffar-/strövargodis. Havregryn, smör, kakao och socker. Rödvin till...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kvällens: halloumiburgaren på Max. Komplett med pommes och chilibearnaise.
Samma härUgnspannkaka med sylt till middag.
När jag var i Salzburg häromåret blev jag utofdrad med det du nämner plus KNÖDEL. I alla former och till både för-, huvud- och efterrätt. Mycket stabila måltider, mycket.I helgen åker jag till alperna, så laddar för österrikisk mat, vad nu det är tänker typ apfelstrudel och wienerschnitzel.
Till din tjänst! Det kan röra sig om en kraftfull motreaktion till glutenfri-trenden.Jag känner att jag vill att @Trani kan analysera det här åt mig.
Alla dessa teorier känns tillämpliga, faktiskt! Du är ett multiteorietiskt geni!Till din tjänst! Det kan röra sig om en kraftfull motreaktion till glutenfri-trenden.
Det kan eventuellt (men detta är ren spekulation) handla om atmosfären i restaurangen. Om det är ett sådant veganhak som är utformat så att det lite känns som att man sitter hemma i någons matrum och att personalen är en trevlig prick som bjuder dig på käk. Man vet att det är en restaurang, man vet att man har beställt ur en meny och att man betalar för maten men ändå känns det som att äta hos en kompis och man lägger förväntningarna på maten på den nivån också.
Det kan också bero på grönpepparsåsen.
Alla dessa teorier känns tillämpliga, faktiskt! Du är ett multiteorietiskt geni!
Varje gång jag äter seitan, tänker jag på något pucko på nätet (inte buke) som jag råkade se när jag googlade på seitan. Puckot frågade surt om det finns - - - glutenfri seitan!
Mat, vin och kaffe kostade oss sammanlagt mindre än 500, så det ligger helt klart även något i din teori om kostnader och förväntningar.
Det kändes som att vara hemma hos mig själv, eller för all del hos bihustrun, för sådär 25-30 år sedan. Sedan dess har vi tvingats införskaffa något mer ergonomiska möbler, om vi alls vill kunna resa oss upp sedan vi satt oss. Vår närvaro påverkade också medelåldern i lokalen på ett motsvarande sätt. Uppåt. Distinkt och märkbart uppåt. Jag hörde rentav ett par ynglingar säga till varandra att de hade önskat att deras föräldrar var lika coola som "det där äldre paret" och även de åt på vegana restauranger. De kallade vår klädstil för något ord som jag genast glömde, också.
@Trani , du som är ung: Var det en komplimang eller en mycket grov förolämpning? (Av skäl som jag tar för givet att du kan föreställa dig, kan varken bihustrun eller jag fråga våra egna barn om det.)