Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går jag in i tråden för att fråga vad man äter till rökt makrill och så har du just ätit det!

Jag tycker det är ursvårt att komma på en vettig måltid med rökt makrill, eftersom en massa saker skär sig mot det smakmässigt.

Det är gott med gröna grönsaker till, typ sparris eller sockerärter, tycker jag. Eller vanliga gröna ärter, för all del. Romsås funkar bra, eller en citronett.

Till kvällsmat blev det en supergod svampsoppa och "Ett fantastiskt bröd" som jag hade pumpakärnor på. Chèvre till blev det också. Och ett glas vitt vin.

Svampsoppan bestod mestadels av champinjoner, ganska mycket gula kantareller och ett uns av svart trumpetsvamp.

Åååååååååååh! Dregel....

Jag har ätit krabbelurer till middag. Det avråder jag från. För det första är det alldeles för mycket socker i smeten, så det hela smakar lite som stekt sockerkaka. Sen ska man doppa hela härligheten i socker också (det avstod jag från). Det var gott med jordgubbssylt och grädde, visst var det det, men nästa gång ska jag göra dem mer matbetonade och lite mindre efterrättiga. Jag tänker kanske lite dinkelmjöl i, mer ägg och mycket mindre socker, inget vaniljsocker. Det skulle nog bli ganska bra fejk-blinier av det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka