Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ahhh, vi har nästan samma problem. den RINGMÄRKTE levde (helt sant) på pasta med tomatsås och ris med tonfisk innan vi träffades (fil med trist müsli och banan till lunch). Vi har löst det med att jag lagar mat, RINGDUVAN diskar. Ibland lagar DUVAN köttfärssås som jag (pinsamt nog) kryddar i smyg om tillfälle ges. FJÄDERFÄT är hyfsad på matlagning om bra recept finns, men- det tar tre timmar att producera en medioker köttfärssås, så nya spännande rätter är ett heldagsprojekt.
Tack och lov finns det ingen som blir så glad över mat som PIPPIN, allt tas emot med överväldigande och uppriktig entusiasm.
Jag bände loss den brända halloumin i smyg innan den förkolnade helt. Räknas det?

Sambon lagade sin specialkyckling bara för att jag lyckades kapa åt mig en låda kycklinglårfilé för 20 spänn. Kyckling med timjan och basilikasås är det modesta namnet, det är dock en massa ingredienser med fyra sorters lök, vin, soja och diverse annat smått och gott. Jag som fåfångt försöker bli av med lite fläsk åt grönsaker från frysen (skrattade gott åt dom för de var gamla som gatan och antagligen hade en gammal sko varit lika näringsrik) och de andra fick jasminris.

Passade på att göra ugnspannkaka när den delen av hushållet som inte äter det jobbade kväll. Jag ÄLSKAR ugnspannkaka, nu ligger det fem bitar i frysen och inväntar bättre tider.

Jag fikade ganska sent på kvällen igår, på Raw Food House. En bit nutllapaj och en bit chokladpaj som vi delade. Blev yoghurt till middag pga mättnad, Arlas grekisk yoghurt passionsfrukt. SÅ god.

Igår Mamma scans köttbullar, potatismos, ärtor och lingonsylt.

Ikväll kinesiskt på restaurang.

Jag åt vietnamesiska sommarrullar igår. Alltså. Skulle kunna leva på det i perioder. Jag gillar ju egentligen inte koriander men i vietnamesiskt funkar det av någon anledning.

Drack ett alkoholfritt rödvin till, som var chockerande gott. Unvined från Jacob's Creek, jag skulle inte vilja dricka en hel flaska kanske men det var fint. Doftade mycket, vilket ju gör mycket för smaken.

Jag åt vietnamesiska sommarrullar igår. Alltså. Skulle kunna leva på det i perioder. Jag gillar ju egentligen inte koriander men i vietnamesiskt funkar det av någon anledning.

Drack ett alkoholfritt rödvin till, som var chockerande gott. Unvined från Jacob's Creek, jag skulle inte vilja dricka en hel flaska kanske men det var fint. Doftade mycket, vilket ju gör mycket för smaken.

Åh, det är SÅ in i bänken(!) gott!

Det var vietnamesiska sommarrullar som lärde mig äta koriander.

Min pippi är faktiskt enormt duktig på att laga mat och har sedan vi blev tillsammans fått mig att testa en massa saker som jag inte vågat mig på tidigare (het chili tex).

Dock kommer jag aldrig att kunna äta den mängd fett han har i maten, då skulle jag rulla fram :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka