athena_arabians
Trådstartare
Aningens överkokt färsk pasta, bränd halloumi, stekta blandade grönsaker, riven parmesan, vatten.
Det där lät lite deprimerande fast parmesan är ju alltid trevligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aningens överkokt färsk pasta, bränd halloumi, stekta blandade grönsaker, riven parmesan, vatten.
Baka massor av kakor?
Det var inte mitt livs bästa middag, det var det inte.Det där lät lite deprimerande fast parmesan är ju alltid trevligt
Det var inte mitt livs bästa middag, det var det inte.
Åh, ett positivt sätt att se på det!Tur det!
Åh, ett positivt sätt att se på det!
Det värsta är att bihustrun av jämställdhetsskäl envisas med att laga varannan av de gemensamma måltiderna.
Men jag kan ju inte föreslå att vi gör parallella måltider där jag äter lagom stekt halloumi, pasta al dente och stekta grönsaker medan han äter misslyckade versioner av samtliga? Dessutom har bihustrun - fullt förståeligt - dåligt självförtroende när det gäller matlagning och skulle inte ta det positivt om jag vägrade äta maten.Det är helt enkelt inte lätt att vara jämställd
Här kompromissar vi genom att göra parallella måltider (för jag kommer aldrig att äta den mängd fett han kan och han vägrar rödvinssås). Såvida det inte är grillat. Eller sushi. Då lagar jag maten själv, möjligtvis att jag får påfyllning av matlagningsvinet
Edit: Matlagningsvinet i mitt glas då.
Men jag kan ju inte föreslå att vi gör parallella måltider där jag äter lagom stekt halloumi, pasta al dente och stekta grönsaker medan han äter misslyckade versioner av samtliga?
Men jag kan ju inte föreslå att vi gör parallella måltider där jag äter lagom stekt halloumi, pasta al dente och stekta grönsaker medan han äter misslyckade versioner av samtliga? Dessutom har bihustrun - fullt förståeligt - dåligt självförtroende när det gäller matlagning och skulle inte ta det positivt om jag vägrade äta maten.
"Bihustrun" är en annan person som dessvärre inte lagar jättegod mat. Men som ivrar för jämställdhet och därför envisas med att göra det ändå.Förlåt, men jag har alltid trott att din ”bihustru” är din partner som lagar jättegod mat. Men är det alltså någon annan? Eller är jag förvirrad?
Det är väl bara att gå i normfällan? "Flytta på dig, jag gör det bättre själv!"Men jag kan ju inte föreslå att vi gör parallella måltider där jag äter lagom stekt halloumi, pasta al dente och stekta grönsaker medan han äter misslyckade versioner av samtliga? Dessutom har bihustrun - fullt förståeligt - dåligt självförtroende när det gäller matlagning och skulle inte ta det positivt om jag vägrade äta maten.
"Bihustrun" är en annan person som dessvärre inte lagar jättegod mat. Men som ivrar för jämställdhet och därför envisas med att göra det ändå.
Partner lagar galet god mat och är på alla sätt en klippa i ett kök.
Det är väl bara att gå i normfällan? "Flytta på dig, jag gör det bättre själv!"
"Bihustrun" är en annan person som dessvärre inte lagar jättegod mat. Men som ivrar för jämställdhet och därför envisas med att göra det ändå.
Partner lagar galet god mat och är på alla sätt en klippa i ett kök.
Kryddar i smyg?Ahhh, vi har nästan samma problem. den RINGMÄRKTE levde (helt sant) på pasta med tomatsås och ris med tonfisk innan vi träffades (fil med trist müsli och banan till lunch). Vi har löst det med att jag lagar mat, RINGDUVAN diskar. Ibland lagar DUVAN köttfärssås som jag (pinsamt nog) kryddar i smyg om tillfälle ges. FJÄDERFÄT är hyfsad på matlagning om bra recept finns, men- det tar tre timmar att producera en medioker köttfärssås, så nya spännande rätter är ett heldagsprojekt.
Tack och lov finns det ingen som blir så glad över mat som PIPPIN, allt tas emot med överväldigande och uppriktig entusiasm.