Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker inte prata om gårdagen. Frossa, vin och tv-spel (Nintendo 12-bitar). Say no more.

Idag varma mackor till lunch (det är GOTT ibland) och ugnsbakad lax med lime, ärtor och couscous till middag. Vill leva spartanskt ett tag.

Älgfilé och älgbiff, ugnsrostade potatisklyftor, rödvinssås och bearnaise. Inte en grönsak så långt ögat kunde nå (jo förresten, dottern fick majs på sin tallrik). Att jag åt två såser berodde helt enkelt på att jag är svag för bearnaise (eller "den mjuka såsen" som tvååringen sa) och sambon kom på att det fanns hemma.

En lite småmystisk middag sådär.

Da jag har fodelsedags vecka (jag tyckte att en fodelsedag lat sa fjuttigt att jag nu infort fodelsedags vecka. Jag tanker fira hela veckan!) gick vi over gransen till Mexico och turistade lite. Vi passade pa att ata lunch dar, Jag at en Chimichanga som var vansinnigt god och till den hade jag tva (2!) Margaritas.
Middagen at vi tillbaka i Arizona pa ett lokalt BBQ stalle ... och den var divine. Jag ar sa glad att min vecka fortsatter i morgon. :p

IMG_0441_zpsiijyudpm.jpg

Gnocchi med tomatsås på restaurang, det var aptrist och lite äckligt. Sen vårsalongen på Liljevalchs vilket var mycket bra.

Kylskåpsrens. Hittade sista halvkilot rödkål som jag måste köpt för över en månad sen. Skar bort den torra ytan, sen blev det nikkaluoktasoppa med Hälsans kök-färs. Synd att det blev matlådor, lunchar ute hela veckan. Idag blev det vietnamesiskt, imorgon thai tror jag!

Bihustrun ska laga middag. Oklart vad, men dessvärre blir det inte något särskilt märkvärdigt. Hen är inte typen som lagar märkvärdiga middagar.

Inget avancerat idag. På jobbet hamburgare med bröd och mos. Hemma färdigköpt pyttipanna med stekt ägg och rödbetor.

Åt en kanongod lunch idag, tupplår med jordärtskockor, bakad lök och fläderbär. Fantastisk salladsbuffé och nybakt surdegsbröd. Kaffe på maten från min kusins familjs rosteri. Middag nu efter badminton blir rester med stödmacka.
Jösses! Vad firade du?

Hemmagjord vesuviopizza med egen deg och tomatsås, tillsammans med hemmagjord kålsallad. Mammas inlagda lök och paprika fick ge lite sötma till salladen, det blev kanoners! Allting blev toppen och så grymt god, enkel mat att laga från grunden. Älskar hemmagjord pizza. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka