Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
NDWNJPD.jpg

I'm BAD!

Japp. Väry bäd....

Batt ajm goud, si.

(Länken behöver sluta på .jpg eller liknande. :D )

Trots att jag bestämt mig för att sura som en skitunge gjorde jag ändå god mat idag.
Surandet var för att sambon inte sågat av benet på fårfiolen (eller vad nu lårbiten heter) så jag fick in den i ugnen. Jag tycker det är så sjukt obehagligt att såga i ben så sånt beordrar jag min sambo att göra. Så då blev det inte glad lammunge. Det blev halvledsen kossa istället. (min glada ko har inte kommit än)

Grytbitar för facila 60 spänn kilot (jag blev i allafall glad) som stått och puttrat i MÅNGA timmar. Kryddat med rött vin, enbär, knaprig bacon, färsk timjan, schalottenlök (jag googlade på hur man skalar som bäst :) ) morötter, viltfond. Jag fick broccoli till. Sambon fick potatis. Hade det funnits något annat ris än äckligt jasminris hade det blivit ris för bägge.

Trots att jag bestämt mig för att sura som en skitunge gjorde jag ändå god mat idag.
Surandet var för att sambon inte sågat av benet på fårfiolen (eller vad nu lårbiten heter) så jag fick in den i ugnen. Jag tycker det är så sjukt obehagligt att såga i ben så sånt beordrar jag min sambo att göra. Så då blev det inte glad lammunge. Det blev halvledsen kossa istället. (min glada ko har inte kommit än)

Grytbitar för facila 60 spänn kilot (jag blev i allafall glad) som stått och puttrat i MÅNGA timmar. Kryddat med rött vin, enbär, knaprig bacon, färsk timjan, schalottenlök (jag googlade på hur man skalar som bäst :) ) morötter, viltfond. Jag fick broccoli till. Sambon fick potatis. Hade det funnits något annat ris än äckligt jasminris hade det blivit ris för bägge.
Jag brukar be dem kapa benet i charkdisken/motsvarande.

Kanske lite OT (fast inte mer än bildinläggning tycker jag :p) men jag pratade med partnern igår kväll. Han höll på att svetsa. Dvs JAG FÅR MIN FASTA RÖK SNART! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Jag misstänker att allt jag äter under en period kommer att vara rökt :up: :D

Å, vad roligt! Skulle jag också vilja ha!

Ännu mer OT: Du kan inte använda så många rörliga bananer och bollar, för katten går ... bananas. Tass med vassa klor rispar skärmen :mad:

Å, vad roligt! Skulle jag också vilja ha!

Ännu mer OT: Du kan inte använda så många rörliga bananer och bollar, för katten går ... bananas. Tass med vassa klor rispar skärmen :mad:

:sneaky: :bump: :banana: :bump: :banana:

Särbon hälsar att han INTE tänker tillverka för försäljning, det tar för lång tid att göra dem när man inte har tillgång till en plåtslageriverkstad :p :D

:sneaky: :bump: :banana: :bump: :banana:

Särbon hälsar att han INTE tänker tillverka för försäljning, det tar för lång tid att göra dem när man inte har tillgång till en plåtslageriverkstad :p :D
Dubbel-:mad:!
Sambon får väl OFFRA sig. Hälsa honom det. Tills dess får jag kräva tillbaka min lilla portabla röklåda som jag lånat ut. Men det är bara en tillfällig lösning. Hälsa sambon det :mad:

:D

Idag är det lillungens matlördag. Hon bad mig hjälpa henne fixa köttbullar, sås och potatis. Jag tror det räknas som fusk om vi använder de färdiga vi har i frysen. :laugh:

Efterrätten fixar hon själv. Chokladpudding.

Ikväll ska vi på årets fest (hårdare hypad än Nobelfesten) pyjamasparty hos god vän. BARNET bestämde att vi ska äta tacos modellen med kalla grönsaker, jag smyger ihop så vi kan göra fajitas om andan faller på, även lovad rödvin och drinkar.
Sen vankas det savarin brilliant, tryffelsalami och melodifestival.
Jag har inget veto, det är BARNETS julklapp från mina vänner. Så jag, vänner och BARNET ska sova över på diverse soffor och luftmadrasser. Kommer bli kalas.

Oväntat gott tilltugg:

Lägg mandlar på en plåt. In i ugnen ca 175 grader. Ta ut när "skalet" börjar skrynkla sig. Häll på soja (INTE brun colorit) direkt och sedan salt. Låt svalna.
Existerar ens den där kulörgrejen längre? Jag hällde av misstag sådan i köttfärssås när jag var i tolvårsåldern. Det var sist jag såg till någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka