Japp det gör den!Existerar ens den där kulörgrejen längre? Jag hällde av misstag sådan i köttfärssås när jag var i tolvårsåldern. Det var sist jag såg till någon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp det gör den!Existerar ens den där kulörgrejen längre? Jag hällde av misstag sådan i köttfärssås när jag var i tolvårsåldern. Det var sist jag såg till någon.
Vad är den tänkt att användas till? Som jag minns det saboterade ett par droppar färgen på köttfärssåsen fullständigt.Japp det gör den!
Googlade och fann att den rekommenderas just för att få färg, t ex i brunsåsVad är den tänkt att användas till? Som jag minns det saboterade ett par droppar färgen på köttfärssåsen fullständigt.
Googlade och fann att den rekommenderas just för att få färg, t ex i brunsås
Vet ej men jag såg den i hyllan på affären för inte så länge sen (ett par veckor).Vad är den tänkt att användas till? Som jag minns det saboterade ett par droppar färgen på köttfärssåsen fullständigt.
Jösses!Googlade och fann att den rekommenderas just för att få färg, t ex i brunsås
Det vore väl något för dig, du som lagar brunsås i parti och minut?Jösses!
Jodå. Vi använder den på jobbet. Praktiskt när det finns folk som är allergiska mot soja och man ändå vill göra brunsås.Existerar ens den där kulörgrejen längre? Jag hällde av misstag sådan i köttfärssås när jag var i tolvårsåldern. Det var sist jag såg till någon.
Oväntat gott tilltugg:
Lägg mandlar på en plåt. In i ugnen ca 175 grader. Ta ut när "skalet" börjar skrynkla sig. Häll på soja (INTE brun colorit) direkt och sedan salt. Låt svalna.
Rostade kikärter är inte dumt det heller. Lägg kikärterna i en form (eller gör det i stekpanna, men jag tycker det är klart smidigare att göra det i ugnen) med lite hackad lök, lite smör, salt och valfri smaksättning. Jag gillar vitlök och chilipulver tex. 170-180 grader i 20-30 minuter typ. Så gott!Åh jag brukar också göra sojamandlar, brukar dock rosta i panna och alltid med japansk soja.
Har idag ätit sallad med stekt tofu, alfalfagroddar, purjo, morot och gurka toppat med hackade rostade sojamandlar! Slank ned ett par vårrullar till också.
Men ibland undrar jag varför jag anstränger mig. Lillungen tog en liten klick sås där hon enbart åt upp kycklingen. Tonåringen tog ännu mindre sås som hon knappt rörde. Däremot åt hon rejält med pasta tillsammans med ännu mer ketchup. Min mamma lovordar allt jag lagar som det godaste hon ätit och min sambo dränker allt i sweet chili eller sambal.
Laga EN portion av din goda mat och skicka resten av familjen till Donken