Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag funderade på det. Räkor blir ju snabbt sega om man tillagar dem. Jag brukar bara pytsa ner dem i maten efter att stängt av plattan. Funderade på om även rökningen kan göra dem sega.

Absolut, man får inte glömma dem eller göra en massa andra saker samtidigt :D just därför är det bäst att ta dem direkt ifrån frysen, annars skulle de inte få tillräckligt med röksmak. Bästa rökveden enligt min mening är syren och äppelträ, det ska vara milda träslag.

För dig, men inte för oss som får betala 200 kr/kg för frysta jäklar om det ska vara någon sorts kvalité
Nej, jag har förstått att prisläget på räkor är väldigt gynnsamt här jämfört med det mesta av landet i övrigt. Jag har vänner som bor på annat håll som alltid passar på att äta räkmacka när de hälsar på mig.

Den var så billig.. jag kunde inte låta bli... Köpte en hel rund brie av konstig sort i lilla Ica-affären vid jobbet. Bästföredatum var igår - men den är helt omogen, hård och smaklös. Är det kört? Ska jag låta den ligga i rumstemperatur i natt? Går det att göra något öht?

Tyvärr. Du har feeeel.

(Jag har svårt för just bucatini och conchiglie - något med håligheten antar jag. Conchiglie vet jag att jag har bitit i och bränt mig på kokande vatten som samlats inne i snäckan så det är väl därför.)

Ni har feeeel! Linguini ska det vara, och barilla bojkottas. De cecco är godaste alternativet.

:rofl::rofl::rofl:

Duuuuuuuktig @Hyacinth
pathead.gif

Men du missade ett steg, nääääääästan framme! Bara klicka på vykortsbilden uppe i översta raden nästa gång och lägg in länken så istället. Men vääääääldigt bra jobbat så här långt! :up: :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka