Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ont i halsen och snuvig, inte till min fördel. Blir en indisk curry med potatis, kyckling och rödlök... Basmatiris och rabarberchutney till. Bubbelvatten och alvedon till.

På jobbet: stekt fisk, potatis och gräddfilssås.

Hemma: rester från igår. Fläskfilé med ris och champinjonsås.

Okej, jag måste pudla lite. Jag klagade ju på Vegorätt och vräkte ur mig hur besviiiken jag var. Men jag är omvänd! Jag vet inte om det är jag som har vant mig vid programmets stil eller om det har blivit "bättre" efter första programmet, där den första hippiechocken levererades. :D Nu kan jag tänka mig att titta om på hela serien på Svt play när den är slut för att få inspiration och tips.

Här blev det korv med bröd till middag. :rofl: Det var antingen det eller gryta på resten av älghögreven, och det var jag inte sugen på så nära inpå köttsoppan. Den står i kylen och gottar sig till i morgon eller fredag istället.

Övrig mat i dag har varit knäckebröd, knäckebröd, knäckebröd. Och så bjöd svärmor på kaffe och hembakt kanelbulle.

@Klara Det lät som en rätt som även min mamma skulle ha kunnat bjuda på. :d Jag får kanske föreslå det till nästa gång jag hälsar på. Sambon förstår inte alls grejen med fläskfilé så jag får väl passa på när han inte är med. ;)

Här blev det korv med bröd till middag. :rofl: Det var antingen det eller gryta på resten av älghögreven, och det var jag inte sugen på så nära inpå köttsoppan. Den står i kylen och gottar sig till i morgon eller fredag istället.

Övrig mat i dag har varit knäckebröd, knäckebröd, knäckebröd. Och så bjöd svärmor på kaffe och hembakt kanelbulle.

@Klara Det lät som en rätt som även min mamma skulle ha kunnat bjuda på. :d Jag får kanske föreslå det till nästa gång jag hälsar på. Sambon förstår inte alls grejen med fläskfilé så jag får väl passa på när han inte är med. ;)
Var nära att svara att då kan jag ju passa på att äta med din sambo. :) Fläskfilé och jag är inte riktigt kompatibla.

Jag har haft en mycket trevlig matvecka hittills. Restaurangen var lyckad, drack ett gott syrah till. Indiskt igår till lunch, starkt på det där fylliga sättet (mina läppar var krydd-pirriga resten av eftermiddagen). Middag igår, hade en fd arbetskollega och vän över. Vi gjorde kantarellpasta på höstens svampar, drack Chablis till och avslutade med hembakt semla och Lindt-choklad. Ikväll ska jag träna.

Laxbitar med en blandning av crème fraîche och fetaost ovanpå. Hackade oliver överst på mina bitar. Ris och broccoli till. Hade tänkt blomkålsris men sambon blev lite misstänksam över konceptet fisk så det fick bli ris som kompromiss. Ursprungligen tänkte jag potatis men den visade sig vara slut och jag orkade inte gå över till svärföräldrarnas potatiskällare.

Igår fyllda älgfärsbiffar med potatismos, mycket gott. I morgon något som sambon lagar, vild gissning är älg eller ren...

Jag fick chili con carne med basmatiris, gräddfil och nachos. Mycket gott!!

På jobbet serverade vi kycklingsoppa med semla till efterrätt. Hemma bjöd min mamma på ugnsstekt lax, potatis och hollandaisesås.

Imorgon kör vi kebab med bröd på jobbet. Hemma tror jag det är dags för tacos.

Fräste lite bacon, broccoli, purjo och champinjoner, sen på med tortellini (ja, mycket sånt senaste veckan), getost och massa svartpeppar. Blev mycket gott, bubbelvatten eftersom jag är dödligt snuvig med halsont idag med.

Lunch: Pasta med tonfiskröra.
Middag: Köttbullar och potatismos. Hemgjord glutenfri semla till fika efter.

Den här tråden gillar jag :)

Till kvällsmat blev det här mandelpotatisklyftor med vitlök i ugnen och vitlöksostspäckad, baconlindad kycklingfilé samt lite sallad (eller ja, bitar av isbergs, gurka och tomat ;) ). Smulade fetaost över potatisen de sista minuterna, det blev riktigt gott!

Nu är jag hungrig igen ;):o:D

Fräste lite bacon, broccoli, purjo och champinjoner, sen på med tortellini (ja, mycket sånt senaste veckan), getost och massa svartpeppar. Blev mycket gott, bubbelvatten eftersom jag är dödligt snuvig med halsont idag med.
Men jösses så gott det lät! :d Var det färsk broccoli? Vad för tortellini? Ännu en rätt jag får laga åt mig själv! :D

Vi fick som sagt gryta på älghögrev. Inte den godaste gryta jag ätit men den slank ner. Sambon hade lagt i mycket grönsaker, vilket var ett plus.

Jag längtar till morgondagens middag som kommer att bli falafel och halloumi i tortilla med bl.a. rödkåls-slaw. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka