Öhm. Mitt traditionella havregrynochchiaklet med blåbär till frukost vid 11-tiden. Sedan semla till lunch vid halv fyra. Och semla till middag vid 19. Jag är inte säker på att det var bra, men rätt gott. Nu är jag rätt hungrig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sista lussebullarna upphämtade från frysen. Uppvärmda. Uppätna. *burp*
Dessförinnan vildsvinspasta med purjo, parmesan, äpple och grädde. (Börjar tro att jag köpt Särimner?)
Var nära att svara att då kan jag ju passa på att äta med din sambo. Fläskfilé och jag är inte riktigt kompatibla.Här blev det korv med bröd till middag. Det var antingen det eller gryta på resten av älghögreven, och det var jag inte sugen på så nära inpå köttsoppan. Den står i kylen och gottar sig till i morgon eller fredag istället.
Övrig mat i dag har varit knäckebröd, knäckebröd, knäckebröd. Och så bjöd svärmor på kaffe och hembakt kanelbulle.
@Klara Det lät som en rätt som även min mamma skulle ha kunnat bjuda på. Jag får kanske föreslå det till nästa gång jag hälsar på. Sambon förstår inte alls grejen med fläskfilé så jag får väl passa på när han inte är med.
Men jösses så gott det lät! Var det färsk broccoli? Vad för tortellini? Ännu en rätt jag får laga åt mig själv!Fräste lite bacon, broccoli, purjo och champinjoner, sen på med tortellini (ja, mycket sånt senaste veckan), getost och massa svartpeppar. Blev mycket gott, bubbelvatten eftersom jag är dödligt snuvig med halsont idag med.