athena_arabians
Trådstartare
Hemrökta räkor här idag det slutade regna och jag var sugen på något rökt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, berätta mer!Börjar få till väldigt bra bönburgare
Tack! Och själva bönorna? Är de från konserv, torkade och blötlagda eller torkade, blötlagda och kokta?@Petruska Jag mosar svarta bönor med en gaffel, inte helt så det är många hela bönor kvar i "smeten" (tycker det blir godare med lite bitar i, blir så tungt och kompakt med alldeles för finfördelade bönor). Blandar med ägg och ströbröd (glutenfritt för min partner är glutenintolerant men gissar att vanligt ströbröd funkar på samma sätt ) och kryddor som känns intressanta för dagen (idag chipotlepasta, chiliflakes och salt och peppar). Steker även lök och har i smeten, ibland har jag med finhackade champinjoner som steks tillsammans med löken. Det är inte svårare än så helt enkelt! Smeten blir väldigt bra och faller inte isär alls. Steker i olja på hög värme. Mycket gott!
Tack! Och själva bönorna? Är de från konserv, torkade och blötlagda eller torkade, blötlagda och kokta?
Pistolfisk?Tomatsoppa med mozzarella till lunch
Pistolfisk med spenat och grönsallad till middag
Pistolfisk?
Hahaha. En av tonåringens favoriträtter.Det är vårt namn på sån färdigpanerad torskfilé (när man inte orkar göra något bättre funkar det som nöd-mat)
Det hände att ungarna lattjade med dom som pistoler