Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förfall, jämmer och nöd. Jag köpte lunchen i studentutfodringen - vilket är synonymt med att den inte förtjänar närmare presentation - och sedan blev det smörgås, avokado och kaffe istället för middag.

12725153_168648893510272_1184479415_n.jpg

Middag! Direkt från röken :up:

Ikväll det blev det tröstmat pga PMS hos partner och lunginflammation hos mig (visst känns det väldigt 1800-tal att få lunginflammation?). Burgare av svarta bönor, chipotlepasta, chiliflakes, salt och peppar. Med bröd, bbqsås, ost och grönsaker. Pommes till och vatten i glasen. Mycket tröstrikt och gott! Börjar få till väldigt bra bönburgare :up:

@Petruska Jag mosar svarta bönor med en gaffel, inte helt så det är många hela bönor kvar i "smeten" (tycker det blir godare med lite bitar i, blir så tungt och kompakt med alldeles för finfördelade bönor). Blandar med ägg och ströbröd (glutenfritt för min partner är glutenintolerant men gissar att vanligt ströbröd funkar på samma sätt :p ) och kryddor som känns intressanta för dagen (idag chipotlepasta, chiliflakes och salt och peppar). Steker även lök och har i smeten, ibland har jag med finhackade champinjoner som steks tillsammans med löken. Det är inte svårare än så helt enkelt! :D Smeten blir väldigt bra och faller inte isär alls. Steker i olja på hög värme. Mycket gott!

@Petruska Jag mosar svarta bönor med en gaffel, inte helt så det är många hela bönor kvar i "smeten" (tycker det blir godare med lite bitar i, blir så tungt och kompakt med alldeles för finfördelade bönor). Blandar med ägg och ströbröd (glutenfritt för min partner är glutenintolerant men gissar att vanligt ströbröd funkar på samma sätt :p ) och kryddor som känns intressanta för dagen (idag chipotlepasta, chiliflakes och salt och peppar). Steker även lök och har i smeten, ibland har jag med finhackade champinjoner som steks tillsammans med löken. Det är inte svårare än så helt enkelt! :D Smeten blir väldigt bra och faller inte isär alls. Steker i olja på hög värme. Mycket gott!
Tack! Och själva bönorna? Är de från konserv, torkade och blötlagda eller torkade, blötlagda och kokta?

Tre goda ting: semmeldag (jobbet bjuder i eftermiddag), jag har namnsdag (brukar dock inte firas) och min väninnas chef betalar vår restaurangmiddag ikväll som tack för att de slipper en hotellräkning! Vi har bokat bord på Kitchen and Table högst upp på Malmö Live. Åt där i somras, god mat men lite slö service. Helt ok en sketen tisdag!

Kaffe och smörgås till middag idag igen. Förfall råder.

Till lunch åt jag en ganska god fisksoppa med jättegott bröd ute på stan, tillsammans med min son. Vi rundade av det hela med varsin semla och kaffe. Exotiskt nog är Bridget Jones Dagbok kurslitteratur som sonen läser, vilket färgade samtalet på ett roligt vis.

Har lyxen att ha min mamma här den här veckan. Maten står på bordet när vi kommer hem från jobbet. Idag bjöd hon på fläskfilé, ris och champinjonsås. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka