Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är på din linje där. Matlagningen står för särskilda saker som inte kan kvittas mot tex disk.Jag älskar att laga mat men jag hade aldrig stått ut att bo med någon utan att dela på matlagningen 50/50. Det är för mig en av grundbultarna för (känslan av) jämställdhet.
Idag är det min tur att laga och jag planerar att försöka göra seitanspett med jordnötssås. Tror det blir gott! En syrlig rättikssallad och kanske curryris till.
Oklart. Han kallar sig så.@Petruska Om jag får vara så ofin och fråga: Vad är en bihustru egentligen? Din alltså.
On topic: Mat ikväll är hel lax med olika örter i ugn och potatisgratäng med västerbotten och nada grönsaker till förutom en torftig sallad. Riktigt stompigt och mättande. Precis vad jag behöver. Tänker toppa det med citronsorbet.
@Petruska Om jag får vara så ofin och fråga: Vad är en bihustru egentligen? Din alltså.
On topic: Mat ikväll är hel lax med olika örter i ugn och potatisgratäng med västerbotten och nada grönsaker till förutom en torftig sallad. Riktigt stompigt och mättande. Precis vad jag behöver. Tänker toppa det med citronsorbet.
Nu fattar jag ännu mindreJag kallar mig det då och då.
Jag har nycklar
Jag hämtar BARNEN
jag hittar bättre i deras kök än de själva
Vi deltar mer självklart på släktmiddagar än släkten
En förlängning av min familj helt enkelt. En superb, självvald del. En otvunget sådan, vi ses gärna iförda pyjamas om så är fallet.
Nu fattar jag ännu mindre
Ja alltså... jag försöker fatta vad en bihustru är. Pendlar mellan barnflicka, älskare/-inna och det där som jag antar att en bihustru är. Nyckel, hämta barn, släktmiddagar, kök och pyjamas (Gillar speciellt det där med pyjamas.)Lillstumpan vad är oklart?
Jag skulle inte nöja mig med mindre än att vara bidrottning.Ja alltså... jag försöker fatta vad en bihustru är. Pendlar mellan barnflicka, älskare/-inna och det där som jag antar att en bihustru är. Nyckel, hämta barn, släktmiddagar, kök och pyjamas (Gillar speciellt det där med pyjamas.)
Fast jag vet inte jag, det är säkert något sådant där modernt som vi på vischan inte hört talas om. Men spännande! Hemligt verkar det vara, lite mystiskt sådär
Nämen vad fasiken, nu får ni sluta! Det blir ännu mer förvirrat, jag fattar inteJag skulle inte nöja mig med mindre än att vara bidrottning.
Ingen aning!Nämen vad fasiken, nu får ni sluta! Det blir ännu mer förvirrat, jag fattar inte
Du nämner "bi-", så då handlar det om bisexualitet eller? Men vad har det med kök och pyjamasar att göra? Och nycklar och hämta barn?
Något måste du fatta, annars skulle du inte säga såIngen aning!
Jag kom bara på att bidrottning var ett roligt ord i sammanhangetNågot måste du fatta, annars skulle du inte säga så
Jag kom bara på att bidrottning var ett roligt ord i sammanhanget
Hellre drottning än drönare.Jag skulle inte nöja mig med mindre än att vara bidrottning.
Jag fick precis en helt ny bild av @mandalakiOch en bidrottning är allvarligt bekymrad över att alla hennes älskare lämnar kvar sina könsorgan inne i henne och sedan faller döda ner
Jag menar det!Jag fick precis en helt ny bild av @mandalaki
Och ny kunskap om hennes fertilitet. Jag hade, baserat på @mandalaki s oändliga vishet, föreställt mig henne som ej längre varande i fertil ålder. Så fördomsfullt av mig.Jag fick precis en helt ny bild av @mandalaki
Men jag tror att de har tappat ett o där. Ska nog vara fortplantningsodugligOch ny kunskap om hennes fertilitet. Jag hade, baserat på @mandalaki s oändliga vishet, föreställt mig henne som ej längre varande i fertil ålder. Så fördomsfullt av mig.