Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker verkligen att inte köpa fler böcker, så jag kikade och fann att den finns inne på mina två närmsta bibliotek!
Jag är ologiskt rädd för biblioteksböcker, så jag är tvungen att köpa. Å andra sidan är det nog bra att äga den med tanke på alla rekommendationer här.

Återgår till mattemat och meddelar att det blev köttsoppa på ren igår kväll. Mycket gott, förväntas vara ännu godare idag och i morgon. Hela tre sorters grönsaker i, potatis, morot och kålrot :D Hade gärna haft något mer men sambon släppte inte in mig i köket för att jag inte skulle "förstöra" soppan.

Idag ska det förhoppningsvis hängas kött på tork och sedan kan vi äta torrkött istället för chips.

Du minns rätt. Jag läser den om igen för hen vet vilken gång i ordningen. @niphredil hoppas jag är lika förtjust.

Hittat ett av mina två ex om någon vill låna. Den andra har ett av mina syskon.
Min är på väg från cd.on (beställde den och säsong 3 av du vet vad )

Det enda jag minns av den är att de PRATAR väldigt mycket. Ska bli spännande att läsa den igen.

Gårkvällen blev vegetarisk, ekologisk restaurang. Lite besviken, vi fick veta att kocken var ledig när vi kom in och frågade efter bord. Vem lagar maten då? Bi-kocken. Men vi chansade. Fick välja på två soppor eller bakad aubergine med valnötssås, tomatreduktion och potatishalvor. Tog det senaste. Gott men hade ju redan siktat in mig på avsmakningsmenyn de tydligen brukar ha. Får bli ett återbesök, det var väldigt bra priser. Tre glas rödvin slank ner och sällskapet utökades mer och mer under kvällen så det blev en mycket trevlig fredag!

Gårdagens mat blev lyckad. Har verkligen fastnat för det här med att göra seitan, så roligt! Ingen rättika i affären så det blev sallad på rädisor. Äter den på macka till frukost nu.

Ikväll ska jag bli bjuden på tacos hos en kompis. :up:

Frusen avokado? Jag har köpt en påse men inte vågat testa än, är det någon annan som gjort det? Jag vill göra wraps med kött, grönsaker och frukt men vet inte om jag orkar leta efter mogna avokados utan tar de frusna, någon som har testat, kan man göra guacamole på frusen avocado och den blir bra?

Frusen avokado? Jag har köpt en påse men inte vågat testa än, är det någon annan som gjort det? Jag vill göra wraps med kött, grönsaker och frukt men vet inte om jag orkar leta efter mogna avokados utan tar de frusna, någon som har testat, kan man göra guacamole på frusen avocado och den blir bra?

Ingen aning, men jag tvingades till en påse jag med. Den ligger och tinar på diskbänken, har pms så kunde inte vänta med avokadon.

Jag har typ allt i proteinväg i frysen men är inte sugen på något så jag vet inte vad jag ska äta till middag :arghh:

Är det någon som har något förslag? :)

Jag skulle ha käkat indiskt på lokal ikväll, men regnrusk och svår pms(även jag är drabbad, @Hyacinth ) får mig att välja att stanna hemma och krama hunden istället. Matplanerna är obefintliga, men jag funderar på något med fänkål och fårost, typ. Och choklad.

Jag har typ allt i proteinväg i frysen men är inte sugen på något så jag vet inte vad jag ska äta till middag :arghh:

Är det någon som har något förslag? :)

Jag har plockat upp en förpackning nötfärs ur frysen som strax ska börja processas till en köttfärssås och vidare till en lasagne al forno enligt recept från Paolo Roberto. Med mycket mozzarella och parmesan. Och en grönsallad till. Det är i alla fall jag sugen på!

Jag har plockat upp en förpackning nötfärs ur frysen som strax ska börja processas till en köttfärssås och vidare till en lasagne al forno enligt recept från Paolo Roberto. Med mycket mozzarella och parmesan. Och en grönsallad till. Det är i alla fall jag sugen på!

Jag velar lite, antingen en köttbit eller så kanske jag ska ta fram lite älgfärs och göra biffar.

Jag har bara gjort smoothies på den frusna, men det har blivit fin smak osv så jag tror att guacamole går jättebra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka