Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fiskdisken på Hemköp närmast mig, ca 100 m västerut. Tisdagen därpå kostade de 79. 85 var på en FREDAG!
Jösses, var är det Hemköpet? :eek: Jag måste jaga ut mamma och syskonbarn för att bunkra till stackars mig. De billigaste jag såg igår kostade 159 kr/kg för färska.

Kan tipsa:

Rökt kalkon, fetaost och salvia.

Smakade NADA. Degen i små, degiga oformliga bitar.
Sen toppade jag med avokado, inlagd rödlök och ruccola och som ett sista desperat försök tabasco. Nu dricker jag öl istället.
PlastBARNBARNET pratar om - - - köttbullar och ketchup.

I dag at vi sen lunch i Mexico, Jag tog Taquitos, eller Flauta. En ratt med tortillas rullade hart runt "pulled" biff eller kyckling och sedan friterad. De serveras pa (eller under) en badd av guacamole, Mexican cream, och pico de gallo. Till det far man ris, bonor och fin hackad isbergs sallad. Vansinnigt gott.:d Och lika vansinnigt kalloririkt.:eek:
Nu forsoker jag avhalla mig fran att smaata och tycker att jag satt i mig mer an tillrackligt under dagen. Vi far se hur det gar under kvallen.:crazy:

Jag har haft lamm i ugnen över natten. Det ska bli pulled lamb goes Middle East. Tillbehör blir än så länge baba ganoush och tunnbröd (inte libabröd, ett annat). Men sen då? Det får inte vara jobbigt. Rödlök-nånting? Tänkte försöka en äppelallad som jag fick på en lite mellanösterinspirerad buffé häromdagen. Och något med bönor eller linser. Borde väl funka?

Kanske bjuder jag en gäst eller två.

Igår blev det en något upphottad variant av tacos. Kryddade och stekte vegofärs, la sedan i form och blandade med picklad zucchini, jalapenos, tomat och paprika. Toppade med nachochips och gratinerade sedan i ugn. De av oss som äter ost åt det sedan på. Jättegott!

Jag har haft lamm i ugnen över natten. Det ska bli pulled lamb goes Middle East. Tillbehör blir än så länge baba ganoush och tunnbröd (inte libabröd, ett annat). Men sen då? Det får inte vara jobbigt. Rödlök-nånting? Tänkte försöka en äppelallad som jag fick på en lite mellanösterinspirerad buffé häromdagen. Och något med bönor eller linser. Borde väl funka?

Kanske bjuder jag en gäst eller två.

Inlagd rödlök är min last, men den tar 24 timmar...

Ajvar är också himla gott! Jag brukar hacka i nötter för att få lite konsistens. Eller en dukkah?

Inlagd rödlök är min last, men den tar 24 timmar...

Ajvar är också himla gott! Jag brukar hacka i nötter för att få lite konsistens. Eller en dukkah?
En kompis från Kurdistan brukar strimla rödlöken och pressa över citron. Det blir gott genast, även om det är bra att ge det tid också.

Dukkah var ett bra förslag! Tack!

Igår gjorde ungdomarna kyckligtacos - i dag är det sambon som ska laga något.

Jag är ensam hemma hela nästa vecka och får laga mat själv varenda jävla dag. Förra gången (eller gången innan) så hade vi en halv oxfilé i kylen som jag åt en hel vecka - det blev alla möjlige goda varianter. Den här gången har vi inte det. :(

Inlagd rödlök är superdupergott - det ska jag nog fixa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka