Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
I veckan har jag läst Maken i en solstol under en palm, med korta pauser för poolbadande och inmundigande av calamares, oliver och kanarisk potatis. MYCKET trivsamt alltsammans. Jag har också ätit ruskigt bra kolgrillad oxfilé, sjötunga med hummersås, tagliatelle med räkor i champagne, pilgrimsmusslor samt en helt oätlig paella.

Det känns som min lilla bukekampanj för boken gett ett uppsving:D

Urgod bibimbap till lunch idag, snett över gatan. Sällskap med väninna och dennes 8-månaders BARN, som skrattade och log ikapp med solen (och blir orimligt glad över förbipasserande bussar).

Själv har jag en gryta chili-ish på spisen som ska smaskas med gucka, mango + lök framför The Edwardian Farm. Kan rekommendera The Secret of the Castle, The Tudor Farm osv fram till och med The WWII Farm, riktigt intressant och underhållande.

Tror att det var på tapeten tidigare men Maken var sjukt billig på Adlibris, 59 spänn eller något sådant. (Till skillnad mot en annan bok jag hade velat köpa men där billigaste exemplaret var 499 för en ljudupplaga! :nailbiting::rage: Vetenskaplig bok dessutom, skitsmidigt att sitta och bläddra i en ljudbok för referenser. :banghead:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka