Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vore inte tokigt! Kan sen alla läsa "stjärnor utan svindel" och "min mosters migrän" vore jag nöjd.
Min mosters migrän läste jag när den kom ut på svenska, vilket måste ha varit när jag fortfarande var tonåring. Jag minns inte så mycket av den och skulle kanske ge mig på en omläsning? Den andra har jag inte alls läst, men du menar att det borde åtgärdas?

Brinner = breakfast for dinner! Mackor med philadelphia och gurka, yoghurt (alpros kokos, jättegod!) med färsk ananas i. En kaka till jobbet imorgon står i ugnen, struntade i att köpa ricotta och ersatte den helt enkelt med creme fraiche. Smeten var god :d
(Logiken i att inte palla laga middag, men pallar baka en kaka)

Jag måste opponera mig mot Kärlek utan svindel. Den är inte bra. Boije af Gennäs är inte smart nog att skriva bra böcker, enligt min ödmjuka analys.

Min mosters migrän är bra, och liknar dessutom i intressanta avseenden min ursprungsfamilj.

Middag: smörgåsar och kaffe.

Jag vet inte om jag riktigt har talat ut om det här förut, men min partner. Alltså. Förut var han mer eller mindre sjukskriven och jobbade högst halvtid och på den tiden gick han under epitetet Hemmanallen. Hemmanallar är sådana som fixar trivsel, hembakat bröd och mat i hemmet åt sin familj. Numera jobbar partner heltid och hemmanallen är ett minne blott, knappt det. Jag vill ha tillbaka min hemmanalle!!!

Brist på både hemmanalle och hemmaboende barn har varit förödande för mina matvanor.

Brinner = breakfast for dinner! Mackor med philadelphia och gurka, yoghurt (alpros kokos, jättegod!) med färsk ananas i. En kaka till jobbet imorgon står i ugnen, struntade i att köpa ricotta och ersatte den helt enkelt med creme fraiche. Smeten var god :d
(Logiken i att inte palla laga middag, men pallar baka en kaka)

Gött! Ricotta är en värdelös "ost".

Vi har ätit rester, BARNET envisas med att äta med pinnar. Helt okej för mig eftersom hen visade sig vara en hejare på att pinna i sig nudlar. Har lovat att det blir vårrullar, flied lice och räkbollar imorgon.

Gött! Ricotta är en värdelös "ost".

Vi har ätit rester, BARNET envisas med att äta med pinnar. Helt okej för mig eftersom hen visade sig vara en hejare på att pinna i sig nudlar. Har lovat att det blir vårrullar, flied lice och räkbollar imorgon.
Jag får en känsla av att detta BARN kan vara ett BARN av den typ som när det blir törstigt häller vatten i sjuttifemton små nubbeglas och likörglas, istället för att bara ta ett vanligt glas på trist fantasilöst vis?

Denna BARNtyp är den enda min familj förmår föda upp, sedan generationer tillbaka.

Jag måste opponera mig mot Kärlek utan svindel. Den är inte bra. Boije af Gennäs är inte smart nog att skriva bra böcker, enligt min ödmjuka analys.

Min mosters migrän är bra, och liknar dessutom i intressanta avseenden min ursprungsfamilj.

Jag vet inte om jag riktigt har talat ut om det här förut, men min partner. Alltså. Förut var han mer eller mindre sjukskriven och jobbade högst halvtid och på den tiden gick han under epitetet Hemmanallen. Hemmanallar är sådana som fixar trivsel, hembakat bröd och mat i hemmet åt sin familj. Numera jobbar partner heltid och hemmanallen är ett minne blott, knappt det. Jag vill ha tillbaka min hemmanalle!!!

Brist på både hemmanalle och hemmaboende barn har varit förödande för mina matvanor.

Jomen den har sina poänger.
Kan du inte övertala partner att bli hemmanalle på halvtid igen? Han måste ju sakna brödbaket, trivseln och den leende västanfläktsviolpartnern? Halvtid och sjukskriven är drygt, men halvtid och brödbakande låter lövly. Annars kan du få mig, jag vill just nu bli hemmafru och serva med scones på morgonkvisten istället för att leverera det jag ska. Kan ha förkläde, svart trikå och piffig frisyr. Men niger och knixar, där går gränsen.

Jag får en känsla av att detta BARN kan vara ett BARN av den typ som när det blir törstigt häller vatten i sjuttifemton små nubbeglas och likörglas, istället för att bara ta ett vanligt glas på trist fantasilöst vis?

Denna BARNtyp är den enda min familj förmår föda upp, sedan generationer tillbaka.

Eeeh. BARNET satt vid två års ålder och snurrade mjölken i glaset, stoppade ner näsan, drog ett djupt andetag och sade:aaahhhhh, mööööööölk.

Numer gör hem samma sak, men med vinglas.
Och luktar och analyserar oftast vinet om sådant dricks. Vi HAR inga trista glas, vi har pressglas från sekelskiftet till vattnet och frukostsmörgås äts på japanska 1890-tals fat. Så blir det när PIPPIN är antikhandlare och utbildad vinnörd.

Du har FEL. Är min ödmjuka analys.

Jag är sjukskriven! Ska jag komma och laga mat? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka