Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså förlåt, men hur tänkte du? Ett ställe som inte klarar att brygga kaffe, som är deras specialitet, skulle prestera fisksoppa - don't think so:cautious:

Lunch med BARNET i söndags. Panik. BARNET åt mikrovärmda pannkakor i ren affekt. Kaffet uselt. Men vad gör man i nöd?
Jag är bortskämd med bra kaffe, så tycker det mesta är äckligt numer.

Jag känner med dig beträffande svarta fruktteer. Finns det något värre(Visst ja, det gör det ju, fisksoppan på E House:D)? Beträffande kontorskaffe så föredrar jag starkt, halvbeskt bryggkaffe framför blask från dåliga kaféer.
Apropå kontorskaffe, så fattar jag inte hur man skulle bära sig åt för att lyckas bli bortskämd om man har ett arbete?

Vårt varierar mycket, men bortskämdhet är sällan resultatet. Nu är jag ingen kaffesnobb, men kaféer som har kaffe som sin grej och ändå misslyckas, finner ingen nåd. De här förbannade kedjorna tillsammans med Arlas framgångsrika arbete för mjölkmissbruk i kaffet har verkligen varit dåligt för vår kultur. :(

Apropå kontorskaffe, så fattar jag inte hur man skulle bära sig åt för att lyckas bli bortskämd om man har ett arbete?

Vårt varierar mycket, men bortskämdhet är sällan resultatet. Nu är jag ingen kaffesnobb, men kaféer som har kaffe som sin grej och ändå misslyckas, finner ingen nåd. De här förbannade kedjorna tillsammans med Arlas framgångsrika arbete för mjölkmissbruk i kaffet har verkligen varit dåligt för vår kultur. :(

Åh, jag jobbar en hel del hemifrån och köper då mitt kaffe på Johan&Nyström :D

Säger bara mjölk i småtetror... Dom håller i 400 år minst. Ouäck!

Ähmen fy. Vi har åtminstone både havremjölk och vanlig mjölk, allt ekologiskt. (Sen att kaffet är så starkt att man behöver dubbel mängd mjölk för att se en färgskiftning är en annan fråga..)

Ähmen fy. Vi har åtminstone både havremjölk och vanlig mjölk, allt ekologiskt. (Sen att kaffet är så starkt att man behöver dubbel mängd mjölk för att se en färgskiftning är en annan fråga..)

Alltså, så vansinnigt orättvist! Starkt kaffe gillar jag, men då vill jag ha mjölk till.
Ska gå och köpa en tror jag i vårt ohemult dyra café. Trött på te nu.

Jag tycker faktiskt att Stjärnor utan svindel är ganska så usel.

Igår åt jag surdegsbröd med smör och ost. Idag har jag ätit fil, müsli och banan. Snart ska jag till jobbet och dricka otäckt maskinkaffe med två mjölktetror i. Om jag inte lyxar till det med kaffe från Pressbyrån, som bara är marginellt bättre. Dessutom ska jag cykla till jobbet, i snömodd. Vem är det mest synd om, va?

Jag tycker faktiskt att Stjärnor utan svindel är ganska så usel.

Igår åt jag surdegsbröd med smör och ost. Idag har jag ätit fil, müsli och banan. Snart ska jag till jobbet och dricka otäckt maskinkaffe med två mjölktetror i. Om jag inte lyxar till det med kaffe från Pressbyrån, som bara är marginellt bättre. Dessutom ska jag cykla till jobbet, i snömodd. Vem är det mest synd om, va?

Om vi ska vara lite generösa kan vi ju säga att boken tar upp rätt många saker som vi innan dess har sett väldigt lite av i litteraturen. Men när jag läste den undrade jag lite varför ingen människa på förlaget sa åt författaren att renskriva det här iofs ganska intressanta, men alldeles för pratiga, snabbt skrivna och i relation till innehållet väldigt långa manusutkastet.

Bröd är ett annat kulinariskt problemområde. Varför är så galet mycket av det bröd som finns att köpa så trist? Jag vet att man kan köpa gott bröd och jag gör det också ofta, men jag tycker att andelen gott bröd på marknaden är obegripligt liten jämfört med andelen tråkigt bröd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka