Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag måste göra picklad rödlök någon dag. Har ätit det hos kompisar och det är så stört gott!

Jag har snart druckit en hel liter iskaffe till frukost (brunch?). :o

Jag gjorde en picklad rödkåls- och ingefärssallad för ett par veckor sen, blev kanongott. Tror egentligen ALLT kan picklas :D

Potatismos, sojakorv, stekt lök, ättiksgurka, ketchup och morot.

I kväll blir det paj med champinjoner, oliver och grillad paprika.

I dag blir det den sista lunchen i Mexico pa ett tag, sa en Margarita till later bra. I morgon aker vi vidare mot Florida och det lar mest bli mycket snabbmat pa vagen.:grin: Nar vi var i Canada lagade jag jatte mycket mat, god mat, i vagnen men nu har jag inte lust.:confused: Det ar sa mycket enklare med fruset och allman snabbmat.

Det blev pulled lamb. Jag reducerade ner marinaden till sås att göra köttet mindre torrt med. Den där libanesiska risrätten med basmatiris, linser, lök, spiskummin, kanel, gurkmeja och koriander(frön), morötter med saffran och ingefära (jag var galet sugen på saffran och ingefära), baba ganoush, dukkah och någon sorts mellanöstrigt tunnbröd. Mycket gott! Jag har nyss rullat från bordet. Partners lunchlåda kommer att göra succé på hans jobb imorgon, själv blir jag bjuden på lunch och behöver ingen.

Här blev det en snabb tomat- och linssoppa på de sista ledsna körsbärstomaterna. Blev riktigt gott, jag har insett att tomaträtter är jag riktigt bra på att balansera smakerna i. Avokadoknäcke till och vattenmelon till efterrätt :)

Jag har varit på dumpstringsräd och kom hem med ofantliga mängder paprika, ekologiska körsbärstomater, ekologisk squash, rödlök, en långlagrad prästost och en årsförbrukning Brago-kex(som jag nog kommer hitta nya hem till). På spisen puttrar således en jättesats ratatouille och jag äter kex till middag:D.

I veckan har jag läst Maken i en solstol under en palm, med korta pauser för poolbadande och inmundigande av calamares, oliver och kanarisk potatis. MYCKET trivsamt alltsammans. Jag har också ätit ruskigt bra kolgrillad oxfilé, sjötunga med hummersås, tagliatelle med räkor i champagne, pilgrimsmusslor samt en helt oätlig paella.

I veckan har jag läst Maken i en solstol under en palm, med korta pauser för poolbadande och inmundigande av calamares, oliver och kanarisk potatis. MYCKET trivsamt alltsammans. Jag har också ätit ruskigt bra kolgrillad oxfilé, sjötunga med hummersås, tagliatelle med räkor i champagne, pilgrimsmusslor samt en helt oätlig paella.
Låter underbart! Var är du?

Beträffande picklad rödlök brukar jag i brist på tid bara snabbt lägga tunt skivad lök i hett vatten ett ögonblick och sedan hälla över vinäger eller citron. Efter det salt, olja och eventuellt en aning honung.

Det blev Taquitos, Flauta, i dag igen. :d Med picklad rodlok ovanpa hela anrattningen och en suveran salsa pa sidan. Jag gillar Mexarnas satt att pickla rodlok ... inte sot, och inte "vinagrig" ... bara fantastiskt god.
Vi aker vidare efter frukost i morgon bitti, sa det blir det sista "vraka i sig" malet. Jag saknar redan den Mexikanska maten.:( Men ser fram emot lite mindre kalorier till varje maltid.:p En riktig Mexikansk maltid har sakert 8000 kalorier eller sa ... ganger 3 varje dag.:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka