Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill minnas att någon som skrev flitigt här i tråden back in the days(och framstod som finsmakare i övrigt) åt ICAs mozzarellapizza och menade att den var högst delikat. Allt sedan dess tänker jag varje gång jag passerar fryspizzorna på ICA att jag borde prova någon gång... Kanske lika bra att inte göra det och förstöra illusionen?
Jag kan bara instämma, mozzarella och peston är faktiskt väldigt god:d

Jag vill minnas att någon som skrev flitigt här i tråden back in the days(och framstod som finsmakare i övrigt) åt ICAs mozzarellapizza och menade att den var högst delikat. Allt sedan dess tänker jag varje gång jag passerar fryspizzorna på ICA att jag borde prova någon gång... Kanske lika bra att inte göra det och förstöra illusionen?

Jag ÄLSKAR ICAs mozzarellapizza! Den är den enda frysmat som faktiskt inte smakar frysmat. Delikat var ordet!

Gårkvällens middag blev Tzay-spett med svamprisotto (från nyårsmiddagen, med ostronskivling och portobello). Ångad broccoli till, och en inlagd rödkålssallad med massa ingefära och chili. Snabb CF-sås att doppa spetten i. Blir samma till lunch strax! :up:

Min fulpizza är oftast en margerita, helst med extra ost så den är riktigt flottig och härlig. :d

Är redan vrålhungrig trots att jag åt frukost för bara någon timme sedan. Vi får dotterns ena favoriträtt, blodpudding (eller "bloood!" som hon säger) till lunch. Jag får nog göra en gigantisk vitkålssallad till. Till middag tänker vi oss älgfärsburgare med coleslaw on the side.

Igår lagade jag enligt något persiskt recept basmatiris med lök och linser och diverse kryddor. Otroligt gott, blev det. Till detta serverade jag friterade bläckfiskringar (doppade i majsmjöl och kryddor, inte frityrsmet). Rött vin.

Lunchen blev också enkel och god. Jag stekte en hel, grovt hackad vitlök en bra stund och sedan hällde jag i ca ett halvt kilo spritade bondbönor. Saltade och pepprade generöst och klippte ner lite överbliven dill. När det var hett kläckte jag över fyra ägg och saltade lite till samt strödde libsticka över för det är så gott ihop med ägg. Helt ok liten lunchrätt.

Susanne Brögger skrev en gång om hur möjligheten att kunna äta ett kokt ägg vid diskbänken är en nyckel till frihet och självständighet för en kvinna och åh vad sant det är. Resten av familjen befinner sig på annan ort och friheten är berusande.

ikväll blev det havregrynsgröt (på Saltå kvarns havregryn, outstanding) samt en Oppigårds Amarillo. Gröt och öl, lite medeltidstema sådär. Om jag hade fattat hur man laddar upp bilder så hade jag lagt in en bild.

Ätit yoghurt och müsli till frukost och ett antal koppar te. Lunch blir sushi om jag har tur och de har öppet.
Lunchställena i min närhet har inte brutit vintervilan. Igår flackade jag orolig omkring tills jag till sist fick nöja mig med smaklös blomkålssoppa och likaledes smaklös bagel (med smaklös Cream cheese och ett smaklöst salladsblad på).

Lunchställena i min närhet har inte brutit vintervilan. Igår flackade jag orolig omkring tills jag till sist fick nöja mig med smaklös blomkålssoppa och likaledes smaklös bagel (med smaklös Cream cheese och ett smaklöst salladsblad på).

Det är en pärs. Man kan få micromat i vår caféteria, men där går min gräns. Microstroganoff.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka