R
Raderad medlem 68338
Lax som gått 10 min i ugn 150 grader, massa ingefära, chili och honung. Till det guacamole och ett mumsigt ekigt chardonnay.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag åt jag kallrökt lax, hovmästarsås (gjorde egen, så den var inte så förbenat söt) och gott bröd. Sen massa te, lite marsipan och kattjäkeln i knät.
Visa bifogad fil 25326Visa bifogad fil 25326
Blev en rimlig orimligt stor portion glass.Här blir det Ben & Jerrys Karamell Sutra och Peanut Butter Cup.
Trött, fortfarande lite bakis (trots att jag inte drack SÅ mycket vin igår) och mensvärk.
Jämrans, det är en proffsig översättning ur tyskan, av mig! Det är iaf misstänkt likt en kall sås min mamma brukade göra på majonnäs, gräddfil, ketchup och paprikapulver. Denna åt jag:Vad är cocktailsås, @fraggelzebra ?
Bra trådräddning, förresten!
Jag åt halloumirulle till lunch och stekta grönsaker (aubergine, portabello och lök) med bulgur och rullad, skuren tunn omelett med bladpersilja och sriracha till middag.
En KONFERANGS med trist vegetarisk mat?Blev en rimlig orimligt stor portion glass.
Igår var jag inte på KONFERANGS utan GALA!
En tallrik med morötter (har fortfarande inte luskat ut om de var råa, eller om de faktiskt gjort något med de) edammamebönor, paté av palsternacka, en liten bit finn crisp med någon slags god klick på (tyvärr hade det nog gjorts tidigt på morgonen, var en anings segt). Inlagd grovt riven rödbeta, säkert något till inlagt. Det var
övervägande med morötter, rätt tråkig tallrik måste jag säga. Åt dock plikttroget upp morötterna. Hoppade skumpan och gick direkt på rödvinet under minglet, tog en öl också för att lätta upp gommen.
Fick se Ola Salo! Min syster är övertygad om att vi fick ett par slängkyssar åt oss, jag påstår att vi bara råkade stå åt det hållet, men vi rockade loss lite mer än vad som var lämpligt under hans framträdande.
Efteråt så var det jakt efter en restaurang som hade öppet köket längre än till tio, hittade en som serverade Mexikanskt, tapas- inspirerat.
Tog ett kallt glas rosé till, vilket passade förvånansvärt väl till, dricker normalt sett öl. Blir dock alltid lite förundrar och skeptisk till mexikansk mat utan bönor.
Vi tog en stor tallrik nacho chips med ostsås, picklad lök, aubergine och något till. Massa koriander uppepå.
Enchillada med ost och säkert något mer, älskar smält ost.
En liten tacos med torsk på ett enchiladas bröd (eller två små, vi delade rätt friskt sinsemellan) och stark räkrätt på lite större nacho chips. Mycket godare än vad jag beskriver det som.
Det var en blandningen mellan hann inte riktigt äta mat tidigare under dagen/ blir inte mätt på råa morötter- och jag har druckit vin och behöver nattamat.
En i sällskapet tog en hamburgare och vi fick därför käkat lite sötpotatispommes med jalpenomajonnäs, väldigt mumsigt.
Gjorde kesoröra 'a la @Hyacinth och bakad potatis förstås. BARNET åt keso, plättar och hallon ehuru orkade inte vänta på bakpotatisarna. Jag ville egentligen hellre äta PERFEKT mogen avokado med citron och örtsalt hela dan, så middagen var verkligen en kompromiss. För övrigt äter vi väldigt gott nu sen några veckor tillbaka men jag är dålig på att skriva om det!
Det här att du är chef (?) och matmorsa i ett!Wokad thai-ish lövbiff igår. Har en borrare här i en vecka för att hjälpa mig så var ju tvungen att anstränga mig lite med maten.