Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kom således undan med blotta förskräckelsen! Skönt.Jag har några kräftor i frysen!!
Gifflarna är nu räddade ner i min mage.
Låter inte som en större njutning, nej.Du kom således undan med blotta förskräckelsen! Skönt.
Jag fick nöja mig med att nu äta ett småbarnsmellanmål bestående av ytterst sockerfria havreringar med havremjölk. Så tråkigt att klockorna stannar, men det håller mig förhoppningsvis sovande hela natten.
Kost. Föda.Låter inte som en större njutning, nej.
Nu har jag ÄTIT.
Förutom den tidigare nämnda lilla soppan blev jag serverad råraka med kalixlöjrom och crème fraîche, följt av pilgrimsmusslor med champinjoner och brynt smör med citron och soja. Chardonnaybubbel till dessa rätter. Visa bifogad fil 25155Därefter heta räkor med vitlök i olja, och en mer klassisk huvudrätt i miniformat i form av dovhjortsfilé med mandelpotatiscrème, rödvinssås, rotsakspytt, smörstekt karljohan och rårörda lingon. Rödvin till.
Till sist en liten sallad med diverse blad och mynta serverad med röda bär i jasminte-lag.
Därefter tårta åt det mer konfektiga hållet med mandelbottnar, chokladmousse och praliné.
Mina föräldrar tenderar att spåra ur lite när det ska lagas mat. Det uppskattas!
Nu har jag ÄTIT.
Förutom den tidigare nämnda lilla soppan blev jag serverad råraka med kalixlöjrom och crème fraîche, följt av pilgrimsmusslor med champinjoner och brynt smör med citron och soja. Chardonnaybubbel till dessa rätter. Visa bifogad fil 25155Därefter heta räkor med vitlök i olja, och en mer klassisk huvudrätt i miniformat i form av dovhjortsfilé med mandelpotatiscrème, rödvinssås, rotsakspytt, smörstekt karljohan och rårörda lingon. Rödvin till.
Till sist en liten sallad med diverse blad och mynta serverad med röda bär i jasminte-lag.
Därefter tårta åt det mer konfektiga hållet med mandelbottnar, chokladmousse och praliné.
Mina föräldrar tenderar att spåra ur lite när det ska lagas mat. Det uppskattas!
Inte enbart åt mig, de lagade givetvis åt sig själva också. Matlagning är lite av ett nördintresse i familjen vilket märks extra tydligt när det finns tillfälle att fira något.Jäklar vad gott det låter!!! Menar du att dina föräldrar lagade den där middagen??? Åt dig??? Där ligger man i lä såsom god förälder, känner jag. Jisses!
En kunde ju tro att många i den här tråden har mat som ett nördintresse, men det är ju aldrig någon som lagar något som ens kommer i närheten av vad dina föräldrar lagade. Jag var helt säker på att det där var en avsmakningsmeny någonstans.Inte enbart åt mig, de lagade givetvis åt sig själva också. Matlagning är lite av ett nördintresse i familjen vilket märks extra tydligt när det finns tillfälle att fira något.
Jag tycker många i tråden verkar äta supergod mat ganska ofta, även om det är på restaurang!En kunde ju tro att många i den här tråden har mat som ett nördintresse, men det är ju aldrig någon som lagar något som ens kommer i närheten av vad dina föräldrar lagade. Jag var helt säker på att det där var en avsmakningsmeny någonstans.
Önskar att jag hade dina föräldrar!
En kunde ju tro att många i den här tråden har mat som ett nördintresse, men det är ju aldrig någon som lagar något som ens kommer i närheten av vad dina föräldrar lagade. Jag var helt säker på att det där var en avsmakningsmeny någonstans.
Önskar att jag hade dina föräldrar!
Inte enbart åt mig, de lagade givetvis åt sig själva också. Matlagning är lite av ett nördintresse i familjen vilket märks extra tydligt när det finns tillfälle att fira något.
Jag tycker att de kan få bjuda dig på middag istället! Annars, om allas behov ska tillgodoses, blir ju någon form av plockmat där alla bygger ihop sin egen tallrik nästan den enda lösningen.På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?
En är vegetarian och MYCKET miljövänlig, en tycker att det är meningslöst att äta om maten inte innehåller kött, en äter helst fisk och/eller skaldjur medan de två övriga tycker att det antingen är döda djur resp inte tjänligt som människoföda, en är mycket hälsosam, en bygger muskler och vill bara äta protein , en tycker att pommes är Guds gåva till mänskligheten ... osv
Nån sorts plockmat. Du kan ju presentera det som buffé, meze, tapas eller vad som nu slår an bäst.På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?
En är vegetarian och MYCKET miljövänlig, en tycker att det är meningslöst att äta om maten inte innehåller kött, en äter helst fisk och/eller skaldjur medan de två övriga tycker att det antingen är döda djur resp inte tjänligt som människoföda, en är mycket hälsosam, en bygger muskler och vill bara äta protein , en tycker att pommes är Guds gåva till mänskligheten ... osv
På tal om telningar så är det jobbigt att de har så olika preferenser. Om alla tre kommer och jag vill att alla tre ska tycka att det är lika gott så är det en utmaning. Ni kanske har några smarta menytips som jag inte tänkt på?