Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar inte detta med portionsstorlekarna. Partner och jag äter ett sådant paket var!

Samma här :D Kanske får lite över på två paket, men knappt till en matlådelunch!

Känner dock igen detta med barndomstrauma, vi var tre syskon och ofta fick man vara snabb med att ta för sig annars tog favoritmaten/favorittillbehören slut. Inte så att man gick hungrig men det godaste försvann snabbt!

Samma här :D Kanske får lite över på två paket, men knappt till en matlådelunch!

Känner dock igen detta med barndomstrauma, vi var tre syskon och ofta fick man vara snabb med att ta för sig annars tog favoritmaten/favorittillbehören slut. Inte så att man gick hungrig men det godaste försvann snabbt!

Vi också. Brukar bli en barnportion över. Till det LILLA barnet.

Vilket märke? Det var någon butik här som hade bra pris på dumplings nu i veckan. Jag köpte billiga på ICA hemma förut och de var vedervärdiga så jag har hållit mig till ICAs egna och MenMen efter det.

Hemköp hos mig har haft dumplings för en tia ett bra tag nu men jag har glömt märket. Goda var de i alla fall, har ätit både kyckling och de vegetariska (som kanske t.om var veganska).

Exakt så, vi var också tre! Ingen gick såklart hungrig, men det var huggsexa om maten ändå. Jag åt erbarmligt långsamt som barn och hann aldrig ta en andra gång, då var det helt enkelt slut!

Jag dras med av min partners höga ät-tempo och tycker faktiskt att det är lite stressande, men vi jobbar på det! Min partner vet ju att det inte är så hälsosamt att äta alltför fort.

Till sen lunch, snabbt uppäten:o: stekta haricots verts med panerad tofu och mosad avokado.
Jag tycker också att det är svårt att äta tillsammans med såna som äter väldigt fort. Det blir som en stress.

Appropå gårdagens "tema" så kan jag berätta om min klantighet idag :rofl:

Skulle baka kycklingpaj och hade köpt färdig pajdeg på ICA som vanligt. Gör fyllningen, och sätter in pajen i ugnen, börjar bli hungrig :d Känner efter ett tag hur det doftar från köket, det doftar kaka! Funderar på om jag glömt nån smula i ugnen :confused: Inser sen att den färdiga pajdegen jag köpt inte är vanlig mördeg, utan "pajdeg för söta degar" :banghead:

Fil till middag it is!

Skulle baka kycklingpaj och hade köpt färdig pajdeg på ICA som vanligt. Gör fyllningen, och sätter in pajen i ugnen, börjar bli hungrig :d Känner efter ett tag hur det doftar från köket, det doftar kaka! Funderar på om jag glömt nån smula i ugnen :confused: Inser sen att den färdiga pajdegen jag köpt inte är vanlig mördeg, utan "pajdeg för söta degar" :banghead:

Fil till middag it is!

Hahaha fy! Stackare!

Fil till middag it is!
Det finns en sorts kycklingpaj i Mellanöstern/Nordafrika som innehåller massor av socker, ofta i form av florsocker. Antingen heter den b'stilla eller så har jag glömt vad den heter. :)

Det finns en sorts kycklingpaj i Mellanöstern/Nordafrika som innehåller massor av socker, ofta i form av florsocker. Antingen heter den b'stilla eller så har jag glömt vad den heter. :)

Vi åt den i Marocko! Pastilla stod den som i menyn. Första gången bara råkade vi få den utan att veta vad det var... var som en platt bulle/biff med ett tunt tunt skal av söt deg, kanel och florsocker runt. Väldigt oväntad smak på en lunchtallrik ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
688
· Visningar
30 265
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
735
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar