Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konferangs! Med perfekt (=per-fucking-fekt!) tillagad torskfilé med lite hackade hasselnötter, frasigt stekt grönkål och smaskiga rotsaker och ett glas rött. Det sista på egen bekostnad men det var det fan i mig värt. Och björnbärsglass på en mandelkakebotten.

En SÅÅÅ galet skön Rögleseger på det, och jag kommer att somna mycket lycklig. Och fortsätta att avnjuta konferangsfrukost i morgon. :love:
Björnbärsglass på mandelkakebotten. Det ska jag snarast meddela PARTNER.

Fick ett ryck igår och gjorde iordning rågsurdegen som jag bara gör pannkaka av. Satte igång en jäsning igårkväll, gjorde skållning och grejer imorse så nu har jag ett rågsurdegsbröd på långjäsning i kallskafferiet! Bakas av ikväll. Mitt allra första surdegsbröd, har höga förväntningar här. Receptet innehåller kaffe och tranbär och är från @Killaloe s sambo :up:

En receptfråga:
Gjorde en viltlasagne där viltfärsen stektes med lök, morot och rotselleri och sedan kokades med créme fraiche och mjölk. Köttfärsen varvades sen med svamp och plattor.

Nu vill jag göra en liknande lasagne fast med nötfärs och kan inte bestämma mig för vad lager nr 2 ska vara (ej svamp): tomater/tomatsås eller något annat? Tyckte att det var gott med rotselleri, men blir osäker på vilka smaker som passar ihop med den (och kan tänka mig att ta bort rotsellerin).
Tips?

@glittra Rotsellerin är ju mild i smaken, du kan nog ta vad som! Spenat/zucchini/aubergine och en stark ost kanske. Jag hade nog inte tagit tomatsås om färssåsen är med mjölkprodukter.

Hade inte @Killaloe en rotfruktslasagne nyligen?

Fick ett ryck igår och gjorde iordning rågsurdegen som jag bara gör pannkaka av. Satte igång en jäsning igårkväll, gjorde skållning och grejer imorse så nu har jag ett rågsurdegsbröd på långjäsning i kallskafferiet! Bakas av ikväll. Mitt allra första surdegsbröd, har höga förväntningar här. Receptet innehåller kaffe och tranbär och är från @Killaloe s sambo :up:

Hallå @Killaloe s sambo! Fler som är intresserade av receptet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
35 36 37
Svar
720
· Visningar
31 564
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 803
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
478
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama