Tips på snacksskålar med lock

Twihard

Trådstartare
Jag och mina vänner älskar att ha filmkvällar med snacks och hos mig får alla plats. Jag har dock ett problem. Mina katter är besatta av ätbara saker. Man kan inte ha någonting framme. Nu undrar jag om ni har tips på bra snacksburkar/skålar med lock som varje person kan ha sina chips/godis i utan stress över att få mota bort katter i timmar?😊
 
Jag och mina vänner älskar att ha filmkvällar med snacks och hos mig får alla plats. Jag har dock ett problem. Mina katter är besatta av ätbara saker. Man kan inte ha någonting framme. Nu undrar jag om ni har tips på bra snacksburkar/skålar med lock som varje person kan ha sina chips/godis i utan stress över att få mota bort katter i timmar?😊
Vi har massor av bra skålar för snacks med lock från lock-experten Tupperware, alltifrån mindre till större. Brukar gå att få tag på på loppisar också, men vill man ha många av samma får man nog köpa (vilket inte är helt lätt med tanke på hur konceptet funkar).
 
Jag hade nog bara tagit fram ett gäng tefat eller assietter av lämplig storlek och lagt över skålarna.
Om du inte har katter som är så på att det ska vara fastsatta lock? Men i alla fall för min räcker det att maten blir "oåtkomlig" av att man lägger något löst över.
 
IMG_3527.png

Jag har förstått att det är lite trendigt med ”snackle boxes” (snacks + tackle = snackle) dvs draglådor, det kanske kunde vara nåt att haka på?
 
Jag och mina vänner älskar att ha filmkvällar med snacks och hos mig får alla plats. Jag har dock ett problem. Mina katter är besatta av ätbara saker. Man kan inte ha någonting framme. Nu undrar jag om ni har tips på bra snacksburkar/skålar med lock som varje person kan ha sina chips/godis i utan stress över att få mota bort katter i timmar?😊

Bauhaus har de här skålarna som man köper i fyrpack https://www.bauhaus.se/skalar-day-med-lock-4-pack#go-to-description


1449283_1.jpg
 
Vi har massor av bra skålar för snacks med lock från lock-experten Tupperware, alltifrån mindre till större. Brukar gå att få tag på på loppisar också, men vill man ha många av samma får man nog köpa (vilket inte är helt lätt med tanke på hur konceptet funkar).

Matlåda? Typ denna kanske? https://www.ikea.com/se/sv/p/utbjuda-staplingsbar-matlada-foer-torrvaror-ljust-grabeige-00518658/
Plats för både chips i nedre delen och godis eller dipp i övre :)

Jag hade nog bara tagit fram ett gäng tefat eller assietter av lämplig storlek och lagt över skålarna.
Om du inte har katter som är så på att det ska vara fastsatta lock? Men i alla fall för min räcker det att maten blir "oåtkomlig" av att man lägger något löst över.

Vispskålar med lock tänker jag borde vara bra!

Visa bifogad fil 147778
Jag har förstått att det är lite trendigt med ”snackle boxes” (snacks + tackle = snackle) dvs draglådor, det kanske kunde vara nåt att haka på?


Tack alla för tips! Vi vill inte ha små fat över skålar. Dels för att katterna knuffar upp dem men om någon ex ligger i soffan med en skål på magen är det bökigt med en tallrik ovanpå.😊 Ska kolla upp era förslag och tips! Roligt med de där snackle boxes. Inte hört om det förut😊
 
Tack alla för tips! Vi vill inte ha små fat över skålar. Dels för att katterna knuffar upp dem men om någon ex ligger i soffan med en skål på magen är det bökigt med en tallrik ovanpå.😊 Ska kolla upp era förslag och tips! Roligt med de där snackle boxes. Inte hört om det förut😊
Jag har funderat på att prova snackleboxes för utflykter! Det känns rätt fiffigt.
 
Har inga egentliga tips, men min hjärna läste lock som i lås och tänkte att fasen vilka katter om man rent måste låsa sin skål 🙈😆

Men slår ett slag för matlådor. Dom runda i glas från ikea finns ju i en större model oxå, rymmer hyfsat iaf :P
 
Vi kör på de lådor man får hämtmat i. Är perfekt att kunna sätta på lock och ställa undan när inte allt blir uppätet på en gång. Godiset håller sig så mkt fräschare! Det är bara ostbågar som man inte vill sätta lock på…
 
Har inga egentliga tips, men min hjärna läste lock som i lås och tänkte att fasen vilka katter om man rent måste låsa sin skål 🙈😆

Men slår ett slag för matlådor. Dom runda i glas från ikea finns ju i en större model oxå, rymmer hyfsat iaf :P
Inga tips här heller, men vår ena katt är sån. Hon öppnar plåtburkar med lock, öppnar skåpdörrar, biter hål i förpackningar ... you name it - hon kan öppna! Tar sig lätt upp på höga hyllor också. Lås hade möjligtvis fungerat... ;-)
 
https://babyhack.se/alla-produkter/gobe-kids-original-snack-spinner-small-macaron-blue

Kanske någon sån här burk gjord för att små barn inte ska spilla ut allt kan hålla katter ute? 😄


Tack för tipsen! Ska kolla upp båda. Ska till lkea nästa helg med så kan ju titta på de burkar och matlådor jag fått tips om här när jag är där :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 279
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 869
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 305
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 877
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp