Tips på namn till en efterlängtad tik

Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

Det var också jättefint!!
Vilken super-dålig fantasi jag måste ha som inte kommit att tänka på något av dessa fina namn själv... :p
 
Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

Jag tycker Lycka är ett väldigt fint namn på en liten tik, och det är ju vad det kommer bli när hon kommer hem :idea: Lycka för er och för henne!
 
Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

Vilja var det första jag kom att tänka på...
Det finns två föredetta spanska gatuhundar på hunddagiset jag har min praktik på, de är så himla fina. Den ena ser ut som en finsk lapphund fast med vita tassar och ett blått öga. Den andra är helbrun, hög och vinglig. Måste ha någon form av vinthund i sig.
Tycker du gör en god gärning. Hoppas det går bra med den nya familjemedlemmen;)
 
Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

Jättefint det också!! Nu har vi många namn att fundera över :bump: !!
 
Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

Kompisen hade en rottis som hette Gissa...... tyckte jag va lite små kul........

När folk frågade va hon hette svarade hon Gissa.

Ett lätt namn att ropa och ett namn som är lätt att lystra till.
 
Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

Tack!! Det värmer.
Det känns fantastiskt bra faktiskt, vi är väldigt nöjda med att ha fattat beslutet om att skaffa hund på det här sättet!

Vi har en underbar schäfertik :love: sedan tidigare (hon blir 4 år till sommaren), och har funderat länge på att skaffa en hund till.
När vi till slut bestämde oss för att det är rätt tid för en till vovve så var min första (mycket bestämda ;)) tanke att vi skulle ha en liten blandrasvalp (typ yorkie eller bichon blandis -galet söta!!).

För att göra en lång historia lite kortare så fick jag istället kontakt med en organisation som heter Hundrondellen (kolla gärna in www.hundrondellen.se) som brinner för att hjälpa oönskade hundar i framför allt Portugal.
De rekommenderade oss en handfull hundar som de trodde skulle passa oss och efter en blick på våran prinsessa var vi totalt sålda...:love: När man dessutom får veta hur dessa hundar har det idag så tvekar man inte (i a f gjorde inte vi det:) ).

Så kan det gå! :rofl:

Tack för det fina namn-tipset! Som sagt -galet dålig fantasi har jag :p!
 
Sv: Tips på namn till en efterlängtad tik

:D :D *Fniss*
Vilket lysande bra namn!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 410
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 926
Senast: Happimess
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 844
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 957
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp