Tips på låt som beskriver kärlek?

Fibusen

Trådstartare
Jag lyssnar mer och mer sällan på musik och har inte koll alls på vad som spelas nu... Men, jag skulle behöva låttips som handlar om kärlek. Dom få jag hade handlar mest om olycklig kärlek vilket inte passar in. Sååå, bukeoraklet, shooot!

Alltid dig nära av Sofia Karlsson samt Where I Sleep av Emeli Sandé är mina favoriter. Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer är också fin. Vill man ha något lite mer fartfyllt funkar You've Got The Love av Florence & The Machine, den spelades på ett bröllop jag var på i somras :)

"Bara om min älskade väntar". Magnifik med Nationalteatern, (givetvis) lika magnifik med Thåström. Och inte så tosig i originalutförandet av Dylan heller (Tomorrow is a long time)

Och förstås Love of my Life. (Queen)

Det är väl iofs något inslag av olycklig kärlek i den, men jag tolkar den som att det är menat att bli ett lyckligt slut ändå.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
955
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 925
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar