LouiseE
Trådstartare
Jag behöver lite idéer på vad jag kan göra för övningar med min precis nyinköpta häst. De som ridigt honom innan har fått honom att bli lite tråtsig i handen och kör gärna upp huvudet innan och mellan hinder och kommer inte riktigt till ridning på honom på då han kör upp huvudet och tar i munnen, lite svårt att förklara.. Det blir ju tillföjd att han lätt tappar ryggen lite över hinder pga att han just tjafsar lite med munnen och stramar och kör upp huvudet. Dock blir han inte alltid såhär men det är en liten olat han har fått när en kille som red honom tidigare hade väldigt hård hand till en alldeles för försiktig häst. Han kan bli lite så på backen också men inget jag inte redan vet hur jag ska få till det.
Men det det jag nu behöver är hoppövningar eller ridövningar överlag som kan hjälpa mig med detta då.. Så jag inte rider samma övningar jämt, för det kan ju bli lite trist i längden kanske
Men det det jag nu behöver är hoppövningar eller ridövningar överlag som kan hjälpa mig med detta då.. Så jag inte rider samma övningar jämt, för det kan ju bli lite trist i längden kanske