Tips på grimma

Jen84

Trådstartare
Någon som har tips på en grimma som INTE går att knäppa upp vid käkremmen, utan bara över nacken? Gärna som dessutom passar till häst som har storlek mellan ponny och cob. Textil eller läder är av mindre vikt.

Har problemet i stallet att hästen tycker inte om att grimman träs över öronen, men att öppna nackremen och på så sätt sätta på grimman går bra. Däremot så har de som släpper ut henne på morgonen inte samma syn på det hela utan vill gärna bara öppna käkremmen och bråkar med henne i onödan... Så grimma som bara går att öppna i nacken sökes.

Sv: Tips på grimma

Repgrimma är det första som dyker upp i huvuet.. Annars vet jag att Gekås har haft billigare med endast knäppe i nacken. Dock kanske du har långt dit och sortimentet går ju inte heller att garantera.

Men repgrimmor är kalas, dock kan ju hästen inte ha den i hagen. Men det kanske inte spelar någon roll? :)

Har även sett kraftigare lädergrimmor, eller sk "arbetsgrimmor" med enbart spänne i nacken.

Mvh Domino_s

Kompisen som hade samma problem som du har satte fast haken med buntband så att det inte gick att öppna grimman där. Ett tips om du inte vill köpa ny grimma.

Du kan få min! Jag hatar den eftersom jag måste knäppa upp den över nacken!
Vill bara ha snabbknäppe under käken.
Det är en marinblå cob.
Pm:a mig din adress, så skickar jag den till dig! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 589
Senast: Ceta
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 598
Senast: Whoever
·
Hundträning Slyngeln, som nu är 20 månader, har blivit en riktigt trevlig hund. Världens goaste och mest älskvärda som älskar allt och alla, med på...
2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka