Tips på billig kattmat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tips på billig kattmat

Det var ett citat där i början, missade att det finns som svarsalternativ, jag är ju lite ny här :s

Det var ett citat där i början, missade att det finns som svarsalternativ, jag är ju lite ny här :o

Jösses som jag sjabblar! Hoppas ni ursäktar :o :o :o

Hej Hej !!

Har varit ute för samma sak en gång i tiden.Katterna äter som om dom aldrig sett mat förut när dom får t.ex. Hills.Men det är bara i början tills kroppen har ställt in sig, kan i o f hålla på ett tag men ge inte upp bäst va det är äter han normala portioner.:banana:

Det blir ju billigare ju större säck torrfoder du köper så det kan väl vara idé att fortsätta med Hills men köpa en större säck. Det blir i regel inte billigare att köpa "billigt" torrfoder för katten måste äta mycket mer av det för att bli mätt.

Jo, det är sant, men så himla många kronor tjänar man ju inte. Med billigt tänkte jag inte direkt på 2 kg för 30:- ala Euroshopper/eldorado ;). Hills 2 kg har ju prishöjts..kostar hos oss numera ca 190:-....eller var det 200:- :confused: ...nåt ditåt. Jag bara köper. Inom hundfoder finns ju lågpris (Eldorado/Euroshopper mm), medelklass (Franks Pro Gold mm) och dyr-fodret (Royal/Hills mm). Men inom kattfodret verkar bara finnas endera skitbilligt ala Ica (kasst) eller jättedyrt. Villka ligger på medel ?

En 10 kg påse Hills ligger på ca 600:- mao tjänar du en hel del på att köpa en stor påse!

Den nya katten formligen vräker i sig torrfoder, och det börjar bli kännbart eftersom mina 2 klarar sig utmärkt på 2 kg Hills/månaden....men detta ser inge bra ut och därför vill jag ha billigare torrfoder som även måste passa en urinstensbenägen hane. Det ska vara billigare än Hills Adult, annars är det ingen mening. Tacksam för tips.

hej vet inte om detta fodret är billigare men iaf bra för urin sten.. nu ger vi ett foder man ska ge i tre månader till våran urinstens kille men sen ska han gå över till en annat foder som e i samma serie.

köpt på arken i oskarshamn.går säkert köpa på andra ställen..

Det heter 1st CHOICE
-care -soins

urological solution.

det är 3 kg i påsen och kostar 259 :-
en katt på ca 3 kilo ska ha 45 gram per dag.

hoppas detta hjälper dig lite.. om det ens e billigare

Jag tycker som icka, köp en stor påse. Då blir det billigare kg pris.

Om 2 kg kostar 200 är det ju 100 kr /kg, men 10 kg för 500 blir ju halvapriset, 50 kr/kg.

*kl*
Tråden är ett halvår gammal. Jag skulle tro att Mynta2 har hittat en lösning på problemet för ett bra tag sen. :)

Ett tips är att blanda Hills med Mjau och sen bara ge rekommenderad mängd mat oavsett tjat och diverse påtryckningar från katten :rofl:

Eukanuba och IAMS fick min katt urinsten av, det enda torrfoder jag köper åt honom är Hill's

Katter får urinsten av Hill's, Specific och all sköns "urinstensförebyggande foder". Det är tyvärr så mycket mer än bara fodrets mineralsammansättning som spelar in.

Det finns ett veterinärfoder till som heter Specific, det är billigare än Royal och Hills och jag tycker att det är lika bra som dem.
Specifc har både våtfoder och torrfoder som är anpassad för urinstenskatter.
Om dom bara äter torrfoder så se till att dom får i sig mycket vatten. Stora skålar är bättre än dom små "kattskålarna".
Jag har köpt en hundskål till min katt =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 115
Senast: Sasse
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 888
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden