panaccea
Trådstartare
Börjar komma till ett vägskäl där det kan hända att jag förlorar min lilla älskling (ev flyttar min sambo och tar då hunden med sig) och vill då klart ha en ny livskamrat.
Har ju nu en JRT som är helt underbar bättre än så kan man aldrig hitta och därför vill jag inte skaffa JRT igen då jag vet att jag aldrig kommer hitta en likadan som honom.
Lite tankar om vad jag är ute efter.
* inte för liten
* inte mkt pälsvård
* "stryktålig" (stallhund)
* vill inte ha en hund med extrem instinktera (jakt, vallning eller vakt)
* lätta att ha o göra med (gör dock inget om det är lite jobb, är mkt hundvan)
* hundar med "anlag" för skäll och pip går fetbort
Dom jag är mest fast för är:
*GD (dock mkt tveksam till storleken)
*riesenschnauzer (vet dock inte mkt om rasen, men det är en förbaskat vacker ras)
* Amstaff
* rhodesian ridgeback (har bara stött på mkt trevliga individer av denna ras, vill ha mer kött på benen där och för och nackdelar.)
Detta är alltså bara ventileringar, det lär dröja ett tag innan det är ens tal om det och jag vill ha mer kött på benen och kanske nya ögon om raser som man "glömmer bort"
TPFH
Har ju nu en JRT som är helt underbar bättre än så kan man aldrig hitta och därför vill jag inte skaffa JRT igen då jag vet att jag aldrig kommer hitta en likadan som honom.
Lite tankar om vad jag är ute efter.
* inte för liten
* inte mkt pälsvård
* "stryktålig" (stallhund)
* vill inte ha en hund med extrem instinktera (jakt, vallning eller vakt)
* lätta att ha o göra med (gör dock inget om det är lite jobb, är mkt hundvan)
* hundar med "anlag" för skäll och pip går fetbort
Dom jag är mest fast för är:
*GD (dock mkt tveksam till storleken)
*riesenschnauzer (vet dock inte mkt om rasen, men det är en förbaskat vacker ras)
* Amstaff
* rhodesian ridgeback (har bara stött på mkt trevliga individer av denna ras, vill ha mer kött på benen där och för och nackdelar.)
Detta är alltså bara ventileringar, det lär dröja ett tag innan det är ens tal om det och jag vill ha mer kött på benen och kanske nya ögon om raser som man "glömmer bort"
TPFH