Tips: Klädkammare

MikaTela

Trådstartare
Nästa helg flyttar jag in helt hos min pojkvän i hans hus. Han har ett VÄLDIGT litet rum som inte användas vettigt nu utan istället ska jag göra om det till klädkammare.

Det jag har tänkt hittills ha där inne är:
* Byrå m. 3 stora lådor + 2 små.
* 2 stänger - en övre och en undre som inte är riktigt lika lång som den övre.
* Några krokar på väggen.

Funderar på vad jag mer ska ha in där. Det är som sagt litet, en stor kropps spegel kommer jag inte lyckas få in där på lämpligt vis. Är det nån mening alls att ha en spegel då eller vad tror ni?

Vad är den lämpligaste belysningen där inne?

Väggarna är vita och fräscha och kommer få förbli så. :) Om man inte målar upp nått mönster på ena väggen. :idea:

Fram med tips och förslag. Ev kan jag återkomma med mått och ritning senare. :)

Sv: Tips: Klädkammare

Jag hade nog hoppat spegel helt och hållet. Dels för att det bara kommer bli trångt och bökigt, dels för att det brukar vara bättre ljus i exempelvis hallen eller sovrummet.

Du funderar inte på att sätta upp en hylla med förvaringslådor för vantar, mössor, skärp och liknande småprylar när du ändå håller på, eller är det sånt som kommer placeras i byrån?

Du har inte funderat på att sätta upp ett hyllsystem på väggen istället? Då kan du ju både få lådor/hyllor och stänger som du vill och det sväljer mer än en byrå.

Det finns ju en uppsjö av olika hyllsystem i olika prisklasser, och de går att sätta ihop på många olika sätt.

Sätt en spegel på dörren och se till att ha mycket bra belysning. Det finns lampor som återger dagsljus så du får rätt färg på dina kläder.

Jo men ett hyllplan skulle jag kunna sätta upp, har en sån hylla hängande hemma hos föräldrarna som jag inte tog med när jag flyttade. :idea:

Just nu får jag bygga med det jag har.
Jag har redan byrån och den undre stången + iaf totalt 6 lämpliga krokar.

Ekonomin är inte den bästa då man går sjukskriven tyvärr. :crazy:

På tal om speglar så finns det ju en lång och smal spegel som är bra (vi har en sån som ska upp i hallen)
för 199:- på ikea, är ganska så hundra på att den heter BONETT.

Andra tips jag kan komma på är väl att ordna hyllplan högt upp runt om i hela kammar'n så att du kan ha lådor med grejer som används sällan där, och säsongsbetonade grejer som tex vinterkläder.

Jag skulle haft massa spotlights, tycker det är jättesnyggt och ger bra ljus också :bump:

Det skulle nog kunna gå :idea:

Sprid mera idéer, ska försöka släpa med mig sambon till IKEA i helgen - :devil:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 590
Hemmet NU är äntligen julen utstädad från vardagsrummet 🙌 och det börjar bli hög tid att ta tag i inredningen av detta rum. När vi gjorde om...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 880
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 471
Senast: Ajda
·
Hemmet Håller på att totalrenovera min nya lägenhet på 62 km. I hallen finns en klädkammare som jag funderar på att ta bort, men jag är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 446
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18