Klädkammare eller inte??

Jag hade också tagit bort klädkammaren, men satt en del mindre skåp högst upp mot taket på 2 sidor i hallen.
Krokar på väggen för upphängning samt en mindre bänk med förvaring på golvet.
 
Om jag skulle ta bort klädkammaren så skulle jag sätta upp ett par snygga garderober istället för städgrejer och förvaring av jackor när de inte behövs (tex vinterjackor på sommaren), sånt som används oftare än att ställa dem i något förråd.
Jag vet inte om jag skulle vilja förvara sånt i garderoben i sovrummet, och även om du skulle ha plats med det så kanske inte framtida ägare skulle det. Men de kan ju såklart köpa in garderober då istället om du tycker att du klarar dig utan det :)
 
Hallen är som sagt trång, jag tror att det hade varit bättre att riva väggarna, men är orolig att "andra" vill ha liten klädkammare och att värdet på lägenheten försämras om man river väggarna.
Folk vill nog hellre ha en möblerbar hall än en klädkammare. Det går ju t.o.m. att göra en liten kontorshörna där om klädkammaren försvinner.
 
Om jag skulle ta bort klädkammaren så skulle jag sätta upp ett par snygga garderober istället för städgrejer och förvaring av jackor när de inte behövs (tex vinterjackor på sommaren), sånt som används oftare än att ställa dem i något förråd.
Jag vet inte om jag skulle vilja förvara sånt i garderoben i sovrummet, och även om du skulle ha plats med det så kanske inte framtida ägare skulle det. Men de kan ju såklart köpa in garderober då istället om du tycker att du klarar dig utan det :)
Nu kanske du missförstod mig (eller jag dig).
Men tanken är att antingen ha garderober i klädkammaren, eller ta bort klädkammaren och ha garderober i det som kommer att bli en betydligt större hall.
 
Folk vill nog hellre ha en möblerbar hall än en klädkammare. Det går ju t.o.m. att göra en liten kontorshörna där om klädkammaren försvinner.

Inte jag iaf. Jag har mycket hellre en klädkammare. Även en liten klädkammare är bra att ha! Men så ogillar jag fristående garderober och vill gärna slippa dem. Jag vill antingen ha inbyggda garderober eller klädkammare.

Jag hade varit väldigt skeptisk till en lägenhet utan annan förvaring än ett vindsförråd.
 
Nu kanske du missförstod mig (eller jag dig).
Men tanken är att antingen ha garderober i klädkammaren, eller ta bort klädkammaren och ha garderober i det som kommer att bli en betydligt större hall.
Då skulle jag göra det senare om du nu känner ändå att hallen är liten och vill plocka ned väggarna :)

Edit: Men det ska vara rymliga garderober istället, typ nästan platsbyggda.
 
Folk vill nog hellre ha en möblerbar hall än en klädkammare. Det går ju t.o.m. att göra en liten kontorshörna där om klädkammaren försvinner.
Jag förstår vad du menar...
Alltså, klädkammaren är så pass liten att ju mer jag tänker på det är den nog mest ivägen....

I sovrummet får det utan problem plats en 100 + en 75 garderob bredvid varandra så mer förvaringsplats behövs inte.
 
Inte jag iaf. Jag har mycket hellre en klädkammare. Även en liten klädkammare är bra att ha! Men så ogillar jag fristående garderober och vill gärna slippa dem. Jag vill antingen ha inbyggda garderober eller klädkammare.

Jag hade varit väldigt skeptisk till en lägenhet utan annan förvaring än ett vindsförråd.
Smaken är verkligen som baken (alltså delad) själv gillar jag garderober. Sväljer mycket och är diskreta.

Öppen förvaring + katt tror jag inte på....
 
Inte jag iaf. Jag har mycket hellre en klädkammare. Även en liten klädkammare är bra att ha! Men så ogillar jag fristående garderober och vill gärna slippa dem. Jag vill antingen ha inbyggda garderober eller klädkammare.

Jag hade varit väldigt skeptisk till en lägenhet utan annan förvaring än ett vindsförråd.
Jag tror att det spelar roll vilken sorts garderober man ställer in, som du säger. Hittar man någorlunda snygga och rymliga garderober så kan det passa bra.
 
Jag gillade den här idén :angel::D
klassisk-entre.jpg

:love:
 
Jag skulle ta bort klädkammaren och sätta garderober längs hela högerväggen. Gärna med spegelglas så att ljuset från köket reflekteras. Typ såhär:
 

Bifogade filer

  • _20200705_090212.webp
    _20200705_090212.webp
    29,6 KB · Visningar: 23
Jag vet vad jag skulle ha där istället men det är ju min smak :angel::D
Typ något sånt här:
812aa3fd9b027fc347612d0d06d88104.jpg

Det är min lilla dröm att ha något sånt platsbyggt. Och skulle jag ha plats och ändå ska renovera så skulle jag alla gånger ta chansen! Tror att det kan öka på attraktiviteten på lägenheten i framtiden också.
 
Jag skulle ta bort klädkammaren och sätta garderober längs hela högerväggen. Gärna med spegelglas så att ljuset från köket reflekteras. Typ såhär:
Nu skäms jag lite för att säga detta, spegelglas är fiffigt för att förbättra ljuset i hallen men jag har börjat tycka att det är lite kitchigt med det på garderobsdörrar :o
Och så behöver man rengöra dem :cautious:
 
Nu skäms jag lite för att säga detta, spegelglas är fiffigt för att förbättra ljuset i hallen men jag har börjat tycka att det är lite kitchigt med det på garderobsdörrar :o
Och så behöver man rengöra dem :cautious:
I hallen är det ok med spegelglas, nånstans behöver man ju ändå ha en helkroppsspegel. I sovrummet, nja...
 

Liknande trådar

Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 892
Senast: Stereo
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 376
Senast: cherie
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 569
Hemmet Får smått panik här hemma snart. Vi har hus, men det är dels rätt märkligt byggt och heller inte så stort, så det blir väldigt trångt...
Svar
15
· Visningar
3 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp