Klädkammare eller inte??

Jag har en mindre klädkammare än dig. Nu är den placerad så att jag inte vinner något på att öppna upp den. De tidigare ägarna hade även garderober i sovrummet som jag behöll och de täckte in mitt behov för kläder. Klädkammaren blev mest förråd. För några år sedan gjorde jag om klädkammaren till klädkammare (med öppen förvaring! Att ha stängda garderober i en klädkammare är opraktiskt!) och det är bland det bästa jag gjort. Jag tog bort stora garderoben i sovrummet och fick större yta där och ser betydligt trevligare ut när man slipper titta på en stor garderobsmodul.
 
Jag har en mindre klädkammare än dig. Nu är den placerad så att jag inte vinner något på att öppna upp den. De tidigare ägarna hade även garderober i sovrummet som jag behöll och de täckte in mitt behov för kläder. Klädkammaren blev mest förråd. För några år sedan gjorde jag om klädkammaren till klädkammare (med öppen förvaring! Att ha stängda garderober i en klädkammare är opraktiskt!) och det är bland det bästa jag gjort. Jag tog bort stora garderoben i sovrummet och fick större yta där och ser betydligt trevligare ut när man slipper titta på en stor garderobsmodul.
Just detta hade aldrig fungerar för mig tyvärr eftersom jag måste ha stallkläderna i lägenheten.

Jag måste kunna skilja stallkläder och "vanliga" kläder åt.

Annars håller jag med dig....
 
Inte jag iaf. Jag har mycket hellre en klädkammare. Även en liten klädkammare är bra att ha! Men så ogillar jag fristående garderober och vill gärna slippa dem. Jag vill antingen ha inbyggda garderober eller klädkammare.

Jag hade varit väldigt skeptisk till en lägenhet utan annan förvaring än ett vindsförråd.

Fast det ska ju finnas förvaring? Bara i annan form än klädkammare.
Jag skulle vara väldigt skeptisk till en pyttehall som lätt blir stökig.
 
Nä, jag håller med. Älskar man katthår på kläder, så har man öppen förvaring. Annars inte.
Precis!
Vi platsbyggde en stor garderob/klädkammare med öppen förvaring i vårt gamla sovrum. Det sovrummet hade tidigare varit kök så det vi byggde om var ett fd. skafferi, ca 4x1,5 meter stort. Jag avskydde den från dag två just för att kläderna där aldrig höll sig rena. Med katt och hund i hushållet är det verkligen ingen höjdare med klädkammare och även om hund/katt inte tar sig in så drar man själv med sig en massa hår in där verkar det som. I vårt nya sovrum har vi klädskåp. Kläderna håller sig numera hårfria och rena :)
 
För mig är klädkammare viktigt. För de lägenheter som saknar den typen av förvaring går jag inte ens på visning.
 
Uppenbarligen så kommer det oavsett vad du väljer finnas folk som gillar motsatsen så gör som du gillar bäst! Det är ju ändå du som ska bo där :D
Det har du helt rätt i...
Smaken är ju som baken....
Men skönt att det finns fler som tänker i samma banor som mig. Det visar ju på att värdet på lägenheten inte lär sjunka om jag tar bort klädkammaren, vilket är det enda jag oroar mig över...
 
Jag hade behållit, tycker inte att garderober kan kompensera en klädkammares alla fördelar. Som någon skrev, med ett smart hyllsystem kan man förvara mycket. Har själv fått skaffa garderober till en hall där det antagligen funnits en klädkammare tidigare och jag upplever att det är en sämre lösning. Visserligen beror det på vilka garderober man skaffar, men jag föredrar också att kunna stänga en dörr om allt istället för att exponera det.
 
Jag vet vad jag skulle ha där istället men det är ju min smak :angel::D
Typ något sånt här:
812aa3fd9b027fc347612d0d06d88104.jpg

Det är min lilla dröm att ha något sånt platsbyggt. Och skulle jag ha plats och ändå ska renovera så skulle jag alla gånger ta chansen! Tror att det kan öka på attraktiviteten på lägenheten i framtiden också.
Det är verkligen skitsnyggt men om det är enda stället att hänga ytterkläder på blir det rätt opraktiskt. Tänk ett par jackor/kappor per person, då blir bänken oanvändbar.
 
Gick tyvärr inte att ta någon vettig bild inne i klädkammaren. Det står ett gammalt kylskåp ivägen (som självklart ska kastas)
 
Det är verkligen skitsnyggt men om det är enda stället att hänga ytterkläder på blir det rätt opraktiskt. Tänk ett par jackor/kappor per person, då blir bänken oanvändbar.
Jag tänkte mera i kombination med den förra bilden, dvs med garderober vid sidan om. Och så den här som sittplats. Dödsläckert :love:
 

Liknande trådar

Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 892
Senast: Stereo
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 376
Senast: cherie
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 569
Hemmet Får smått panik här hemma snart. Vi har hus, men det är dels rätt märkligt byggt och heller inte så stort, så det blir väldigt trångt...
Svar
15
· Visningar
3 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp