Tips för stel nacke och axlar

Silver Girl

Trådstartare
Jag har varit hemma sjuk lite över en vecka nu. Idag feberfri men fortfarande trött, kommer ta några dagar till innan jag orkar vara aktiv igen.
Börjar tydligen komma upp i den åldern när kroppen inte klarar att vara orörlig för länge. Sedan i går är jag stel och öm i nacke och axlar. Har försökt stretcha utan större effekt. Om det fortsätter kommer jag få spänningshuvudvärken från helvetet...

Tips på övningar? Andra tips?
 
Jag har varit hemma sjuk lite över en vecka nu. Idag feberfri men fortfarande trött, kommer ta några dagar till innan jag orkar vara aktiv igen.
Börjar tydligen komma upp i den åldern när kroppen inte klarar att vara orörlig för länge. Sedan i går är jag stel och öm i nacke och axlar. Har försökt stretcha utan större effekt. Om det fortsätter kommer jag få spänningshuvudvärken från helvetet...

Tips på övningar? Andra tips?
Stretching är en färskvara, lägg in som rutin att stretcha 10-15 minuter per dag så håller du dig rörlig. Dock kan det ju vara som så att du först behöver hjälp med att manipulera någon krampande muskel innan du kan få effekt av rörlighetsträning.
 
Stretching är en färskvara, lägg in som rutin att stretcha 10-15 minuter per dag så håller du dig rörlig. Dock kan det ju vara som så att du först behöver hjälp med att manipulera någon krampande muskel innan du kan få effekt av rörlighetsträning.
Kan ju just nu inte få någon hjälp. Måste ha två symtomfria dagar först. Behöver just nu bara bli av med det värsta tills jag kan röra p mig som vanligt igen.
 
@Silver Girl Jag uppsökte fysioterapeut tidigare i år p.g.a just det du beskriver. För min del är det bindvävsmassage, vanligt djuptgående massage och stretching som behövs eftersom jag har en massa låsningar. Massage-delen kan jag tyvärr inte "genomföra" just nu eftersom stället tvingats stänga under Coronakrisen, men jag fick med mig ett kompendium med en massa bra stretchövningar och instruktioner (dock på engelska) med tillhörande steg-för-steg bilder som jag tycker hjälper. Delar gärna med mig av det, skicka PM om det är av intresse!
 
@Silver Girl Jag uppsökte fysioterapeut tidigare i år p.g.a just det du beskriver. För min del är det bindvävsmassage, vanligt djuptgående massage och stretching som behövs eftersom jag har en massa låsningar. Massage-delen kan jag tyvärr inte "genomföra" just nu eftersom stället tvingats stänga under Coronakrisen, men jag fick med mig ett kompendium med en massa bra stretchövningar och instruktioner (dock på engelska) med tillhörande steg-för-steg bilder som jag tycker hjälper. Delar gärna med mig av det, skicka PM om det är av intresse!
Tack för erbjudandet. Men det värsta släppte när jag gick en kort promenad och svängde med armarna igår.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 341
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp