STS godkänner inga scudder. Vad gäller de uppräknade hästarna är vissa rastypade och godkända i annat land, vilket vi inte kan göra något åt. Och alla är tinkrar ja. För vår förenings skull skulle vi uppskatta om du inte spred en massa smutskastning om privata medlemars hästar. De har inte gjort dig något och kan bli ledsna över ditt nedsättande sätt att prata om deras hästar. Det du ser som sanning behöver inte delas av alla.
Slutligen: VARFÖR måste det alltid bli så här på detta forum? Det börjar med att någon utomstående är intresserad av rasen och det pratas hit och dit om vilken trevlig hästras det är och sedan kommer Selja in med en lögn om STS. Jag tror alla förstår att vi måste försvara oss mot påhittade lögner. Hade någon skrivit en lögn helt tagen ur det blå om dig, bukeläsare, vill du naturligtvis dementera den så att inga osanningar ska florera om dig. När det dessutom är elaka lögner presenterade som om de vore sanning måste vi ju få dementera så att inte folk som inte är insatta i tinkerämnet inte ska få fel uppfattning. Alla vet inte att allt som Selja säger ska tas med en rejäl nypa salt, även om det låter som dagens sanning, och folk kan faktiskt tro på hennes lögner.
Ja, och sedan är karusellen igång. För vilken gång i ordningen, ja... Det absolut bästa för rasen vore om Seljas inlägg granskades av oberoende som kunde kontrollera sanningshalten i dem innan de publicerades för att undvika dessa jättegräl som inte är roliga för någon, allra minst icke insatta.
Slutligen skulle jag vilja säga att jag inte vill dig något illa Selja, jag tycker att du är duktig som lägger ner så mycket arbete för rasen. Men, snälla, sluta sprid lögner, låt er förening följa svensk lagstiftning och starta inte sådana offentliga bråk på Bukefalos. Du vet ju att när du skriver en osanning så måste vi försvara och dementera. Vi är en visa här på buke med våra bråk, och det räcker nu. Låt folk uppskatta den underbara hästras som tinker/IC är utan att den ska sättas samman med lagbrott, smutskastning och allmän osämja. Jag vill dig eller SFIC inget ont, tänk vad vi kunde uppnå enade!, detta förutsätter bara att ni följer svensk lagstiftning! Låt oss nu slippa mer lögner och bråk på Bukefalos??!!