Tinder appen , statistik m.m.

Alltså, inte för att vara sån meeeeeen...
Om du är rädd för att någon bukefalist som annars skulle ha matchat med dig om denne inte visste att det var självaste Hero från Buke hon hittat på Tinder väljer att dra vänster för att hon känner igen dig så borde det väl ändå bara vara tacksamt.

Uppenbart finns det ett antal tjejer här som använder Tinder, liksom att det lika uppenbart är en del av dessa som inte är särskilt förtjust i dig som person på grund av vad du skriver i forumet. Är det då inte bättre att inte ens matcha med denne någon för att slippa slösa bägges tid, då det förr eller senare lär komma fram att ni uppenbarligen inte är rätt för varandra?

Eller är det så att du förställer din personlighet något vansinnigt på Buke? Eller förställer du din personlighet på Tinder?

Det känns ju rätt meningslöst att matcha med någon som inte gillar en, bara för att man just för stunden inte råkar veta att det är den personen det handlar om tänker jag.

Sen kan jag köpa dock att det finns flera anledningar till att man kanske inte nödvändigtvis vill outa sig hur som helst på ett internetforum, oavsett syfte. Det var mest din motivering till det som jag fann lustig då den mer än antyder att du är falsk på någon av plattformarna, om du förstår vad jag menar.

(om mitt resonemang framstår som osammanhängande så skyller jag på alldeles för lite sömn i kombination med ett alldeles för långt arbetspass)

Nice, try.
Men jag kommer inte lägga ut någon profil eller bild på buke. Det finns liksom ingen logik till det.
Visst , kanske jag skulle kunna få några råd på en bättre profil och bättre bilder. Men allt det där kan jag pröva mig fram på egen hand och åsikterna kommer att gå isär.

Hehe, jag är inte falsk. Jag kan vara ganska dryg och retsam IRL om man lär känna mig... men det är bara på en oseriöst nivå :p. Däremot skulle jag aldrig ha timmes långa diskussioner om statistik och varför tjejer gillar långa män , osv. I don´t give a shit va tjejer föredrar . Jag vill bara gärna träffa nån. Haha, men det är lite kul när alla blir så uppretade . Så det gör det ju lite extra kul :p . Men jag kan tänka mig att många stör sig på mig :D.

Nice, try.
Men jag kommer inte lägga ut någon profil eller bild på buke. Det finns liksom ingen logik till det.
Visst , kanske jag skulle kunna få några råd på en bättre profil och bättre bilder. Men allt det där kan jag pröva mig fram på egen hand och åsikterna kommer att gå isär.

Hehe, jag är inte falsk. Jag kan vara ganska dryg och retsam IRL om man lär känna mig... men det är bara på en oseriöst nivå :p. Däremot skulle jag aldrig ha timmes långa diskussioner om statistik och varför tjejer gillar långa män , osv. I don´t give a shit va tjejer föredrar . Jag vill bara gärna träffa nån. Haha, men det är lite kul när alla blir så uppretade . Så det gör det ju lite extra kul :p . Men jag kan tänka mig att många stör sig på mig :D.

Det var inte en uppmaning till att få dig att dela din profil för min egen skull, jag är lika ointresserad av den som jag är av att jämföra sociala umgängeskretsar som kom på tal tidigare. Det var lite därför som jag också lade till i slutet att jag har full förståelse för varför man INTE vill outa sig.

Det var, precis som jag skrev i mitt förra inlägg, din motivering till VARFÖR som jag tyckte var lite intressant. Inte delandet av din profil i sig, jag har liksom inget trängande behov av att se den. Precis som att jag inte har något trängande behov av att dela med mig av min till dig, du tillhör ju liksom inte precis min målgrupp om man säger så :)

Beror väl lite på hur rättvist och träffsäkert man tycker att man har framställts också. Det kan lätt bli lite gruppmentalitet på forum. Vet själv att folk har hakat på att +1 svar till mig som påstår saker jag aldrig har skrivit och då kan det lätt skena i väg i åsikter och vad folk tycker om saker.

Nu menar jag inte att någon har behandlats orättvist eller så men bara som fenomen så kan jag ändå förstå hur det kan uppstå.

Du har en poäng i det du skriver, men att döma av det inlägg jag citerade och det Hero nyss skrev så verkar det kanske inte vara det som är problemet.
Som sagt, jag tolkade det mest som att han var rädd att bukefalister som inte gillar honom på forumet inte kommer att gilla honom på Tinder om bukefalisten i fråga vet vem hon har framför sig - det lät bara som ett märkligt resonemang just för att någon som inte uppskattar hur han uttrycker sig här antagligen inte lär uppskatta hur han uttrycker sig i andra sammanhang heller om han nu är något sånär konsekvent.

Sen finns det väl inget som säger att det inte finns någon tindrande bukefalist som faktiskt tycker om Hero och i sådana fall ökar ju chanserna till en match med just denne.

Sen finns det väl inget som säger att det inte finns någon tindrande bukefalist som faktiskt tycker om Hero och i sådana fall ökar ju chanserna till en match med just denne.

Det fanns väl några som gillade mig när jag startade kontot . Var påväg att träffa någon också...
Men nu har jag kontot mest som tidsfördriv och för mkt dötid på jobbet på sistonde :).

Jo, jag förstod det, därav min reaktion.

Då du uppenbarligen inte är intresserad av att faktiskt besvara frågeställningen så kanske vi kan avsluta just den här omgången med citat av varandras inlägg? Ett tyst medgivande fungerar, så slipper vi slösa varandras bandbredd på onödiga notiser

Det fanns ingen frågeställning i den citerade texten.

Haha, men det är lite kul när alla blir så uppretade . Så det gör det ju lite extra kul :p . Men jag kan tänka mig att många stör sig på mig :D.
Ja men det är ju också ett jättecharmigt sätt att se det på - att sitta och driva med folk som faktiskt (alltsom oftast) seriöst försöker diskutera med dig och att det är roligt att göra folk upprörda. :crazy: Snacka om att bete sig som ett barnsligt troll och att utnyttja den välvilja som (oftast) faktiskt finns på det här forumet när du medvetet går in för att vara dryg.

Vad menar du ? Mitt svar kan appliceras på vem som helst. Allt beror ju på vilka preferenser och krav personen har. Det kan va en person som är sjukt poppis, men som har en krav lista på 20 sidor och då är det inte många som duger.

Jag menar att du ständigt antyder att kvinnor har det så lätt eftersom de kan välja och vraka bland intresserade män. Trots att dessa män inte är intressanta för dessa kvinnor. Så mängden ointressanta män gör det inte lättare bara för att de är många.
Men enligt dig så var det ändå mängden som hade betydelse.

Och nu säger du att du har många som är intresserade, men det spelar då ingen roll för du tycker inte att dom är intressanta.

Ser du inte själv hur du säger emot dig själv?

Ja men det är ju också ett jättecharmigt sätt att se det på - att sitta och driva med folk som faktiskt (alltsom oftast) seriöst försöker diskutera med dig och att det är roligt att göra folk upprörda. :crazy: Snacka om att bete sig som ett barnsligt troll och att utnyttja den välvilja som (oftast) faktiskt finns på det här forumet när du medvetet går in för att vara dryg.

Ja, det finns vissa saker jag ångrar dyrt att jag har skrivit...
Men jag försöker i största mån att undvika personliga påhopp. Sen om man inte gillar det jag skriver är väl en annan sak...

Jag menar att du ständigt antyder att kvinnor har det så lätt eftersom de kan välja och vraka bland intresserade män. Trots att dessa män inte är intressanta för dessa kvinnor. Så mängden ointressanta män gör det inte lättare bara för att de är många.
Men enligt dig så var det ändå mängden som hade betydelse.

Och nu säger du att du har många som är intresserade, men det spelar då ingen roll för du tycker inte att dom är intressanta.

Ser du inte själv hur du säger emot dig själv?

Jo, men jag vill inte gå in i detalj vad jag menar.
Det blir för mkt fokus på utseende och det inte populärt att prata om buke. Det kan jag göra många upprörda.
Sen kommer det inte leda nån vart heller. De flesta vill ju lägga fokus på personliga upplevelser och inte alla faktorer, statistik bakom....

Men att sitta och medvetet provocera folk allt som oftast för att jävlas är också ett otrevligt beteende, även om du nu försöker undvika personliga påhopp?!

Det är inte medvetet. Men det är ju lite roligt att en del är så lättprovocerade så flera trådar har blivit låsta.

Haha, men det är lite kul när alla blir så uppretade . Så det gör det ju lite extra kul :p . Men jag kan tänka mig att många stör sig på mig :D.

Den där attityden tror jag att du gör bäst i att släppa, det är ytterst få personer som ror den i land med trovärdighet. Alla människor vill bli omtyckta. Alla. Därför är det inte många som går på ”haha det är så kul att reta er.” De flesta genomskådar det. Och när du till slut även själv genomskådar det så spricker bubblan, du inser att du är jävligt ledsen och undrar hur det kunde bli så här.

Den där attityden tror jag att du gör bäst i att släppa, det är ytterst få personer som ror den i land med trovärdighet. Alla människor vill bli omtyckta. Alla. Därför är det inte många som går på ”haha det är så kul att reta er.” De flesta genomskådar det. Och när du till slut även själv genomskådar det så spricker bubblan, du inser att du är jävligt ledsen och undrar hur det kunde bli så här.
Om jag är nedstämd beror det mer på att jag har en dålig dag. Men absolut om man bara får skit kastat efter sig tappar man suget att skriva alls . Så det är väl klart man inte vill framstå som världens skitstövel.

Jo, men jag vill inte gå in i detalj vad jag menar.
Det blir för mkt fokus på utseende och det inte populärt att prata om buke. Det kan jag göra många upprörda.
Sen kommer det inte leda nån vart heller. De flesta vill ju lägga fokus på personliga upplevelser och inte alla faktorer, statistik bakom....
Så du vill inte göra folk upprörda? Du är ju väldigt bra på det annars, och tycker tydligen det är kul också. Varför inte bara svara? Jag är också nyfiken på vari skillnaden ligger...

Liknande trådar

Tjatter Jag kommer inom kort radera mitt instagramkonto pga uppenbara anledningar. Är det någon som har förslag på liknande appar?
2
Svar
39
· Visningar
2 054
Senast: Valle
·
Kropp & Själ Jag har en Samsung galaxy 6 watch och letar efter en app för intervallträning utifrån pulsen. Vad använder ni för appar och hur funkar...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Piek
·
IT & mobiler Hallå! Är det någon som vet om det går att hitta statistik för hur länge man pratat med enskilda personer/telefonnr på iPhone? Om det...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Fille
·
IT & mobiler Jag skulle vilja ha en app där man enkelt kan kryssa i att olika saker blivit gjorda. Jag vill inte ha sju ton reklam, behöva betala för...
Svar
17
· Visningar
775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka