Känns lite som att jag kapar tråden, men vilka är dessa "uppenbara anledningar" till att radera instagram?
Jag har noterat att sidan med sökfunktionen blivit helt knäpp, men mer än så? Har jag missat någon speciell händelse?
Dels att det är sååååå mycket reklam som kommer upp, men mest för att Zuckerberg satt sig i knät på Trump.

Så det handlar väl mer om att få ut info snabbare och tydligare än om man gör någon ändring på hemsidan, och möjliggöra för fler personer att vara aktiva än bara den som har hand om hemsidan. Hemsidan är i mina fall också lite krångligare att lägga upp på än FB/Insta (dvs tar någon minut extra) och det är bara en person som har tillgång till den. På FB kan det vara någon annan som t.ex. lägger upp om att det är jakt i skogen på lördag, eller startlistan till Blåbärshoppningen dagen efter - det måste inte vara personen som har hand om hemsidan.
mailutskick?
En färdig mailista så man inte missar någon?
De flesta har väl mailen i mobilen med aviseringar.
Och harman inte det får man kansle lära sig kolla den en gång om dagen.
Hur fick man ut info kort inpå innan facebook?

Det läggs upp på hemsidan också, och där är t.ex. alla anmälningsformulär. Men medlemmarna går inte in där t.ex. varje varannan dag, vilket många gör på Facebook, och är kanske inte att lektionerna är inställda den kvällen och att ridhuset alltså är ledigt för privatryttare hela den kvällen. Så alla aktiviteter i ridklubbens regi läggs upp även på hemsidan, men medlemmarna ser idag det främst via Facebook eller Instagram.

Man får ju då också upp mer info och bilder direkt, för det aktuella, istället för rubrik och några rader om innehållet, som det blir på hemsidan med listan på aktuellt (eftersom allt inte kan stå utskrivet direkt på startsidan utan att det blir skitjobbigt, utan det behöver vara mer komprimerad info där man går in på länken för mer info).

Rent sociala inlägg, som foton och info om någon från klubben har varit och tävlat, eller filmer från när lektionshästarna löshoppat, något foto från någon lektion etc, är också sådant som funkar på FB/Insta, men jag vet inte hur det smidigt fixas till hemsidan utan att bli konstigt.

Angående frågor, så är det nog vanligare för Brukshundsklubben - t.ex. frågor om någon kommer på veckopromenaden, om någon vill hänga på och åka till klubben och träna dagen efter eller liknande - dvs mer interaktion där, som inte heller känns riktigt görbart på hemsidan idag.

Det här är något som gick utmärkt att fixa innan Facebook, gratis till och med om man hade en något internethändig voluntär (det finns nämligen många gratis bulletinboard/forum-system, system som är liknande bukefalos alltså).

Det är en tragedi att Facebook tog över den rollen, och att folk verkar ha glömt bort hur det var (och fortfarande är i andra delar av världen, Sverige är helt extremt med hur företag och föreningar migrerade till FB).

Många hemsidor idag är nästan döda, ouppdaterade och skitfula. Men det går att återuppliva dom! Bilderna och uppdateringarna ska läggas där såklart.

Diskussionsforum/anslagstavlor går lätt att lägga till på hemsidorna. Där kan man lägg ut frågor om promenad etc.

Väldigt viktiga meddelanden får man väl skicka ut via mass-sms-tjänst. Bättre sätt att faktiskt nå de berörda, speciellt om det är viktigt. Alla har inte Facebook längre.

Saker som att ridhuset är ledigt skulle ju passa bra för en grupp på Equilab eller annan stall-app. Så de som är med i gruppen får en push-notis.

Dels att det är sååååå mycket reklam som kommer upp, men mest för att Zuckerberg satt sig i knät på Trump.
Det är väldigt sant angående reklamen... Scrollar jag i flödet är det mer reklam än inlägg från de jag följer, eller ja, "försöker följa" är väl ett mer passande uttryck :cautious: Själv funderar jag på att skaffa en blogg igen, istället för instagram.

Det här är något som gick utmärkt att fixa innan Facebook, gratis till och med om man hade en något internethändig voluntär (det finns nämligen många gratis bulletinboard/forum-system, system som är liknande bukefalos alltså).

Det är en tragedi att Facebook tog över den rollen, och att folk verkar ha glömt bort hur det var (och fortfarande är i andra delar av världen, Sverige är helt extremt med hur företag och föreningar migrerade till FB).

Många hemsidor idag är nästan döda, ouppdaterade och skitfula. Men det går att återuppliva dom! Bilderna och uppdateringarna ska läggas där såklart.

Diskussionsforum/anslagstavlor går lätt att lägga till på hemsidorna. Där kan man lägg ut frågor om promenad etc.

Väldigt viktiga meddelanden får man väl skicka ut via mass-sms-tjänst. Bättre sätt att faktiskt nå de berörda, speciellt om det är viktigt. Alla har inte Facebook längre.

Saker som att ridhuset är ledigt skulle ju passa bra för en grupp på Equilab eller annan stall-app. Så de som är med i gruppen får en push-notis.

Det är ju det som är så himla smidigt med fb, att allt är på samma ställe. Jag kommer ihåg hur det var innan när man var tvungen att gå in på olika hemsidor och leta information, så himla lätt att missa något och mycket mer tidskrävande.
Nu är det bara en app så hittar man alla träningar, aktiviteter osv.

Jag håller helt och hållet med dig.
Jag vet hur jag reagerade för många år sen när folk som höll på med avel och diskuterade här helt lämnade bukefalos och gick över till FB och dess grupper. Diskussioner blev helt urvattnade och ÄR helt värdelösa för att reklamen för eget härjar fritt.

Jag är själv skyldig till att inte ha en hemsida för mitt katteri utan litar till instagram och FB. Jag borde kanske tänka över det en vända

Jag kommer inom kort radera mitt instagramkonto pga uppenbara anledningar. Är det någon som har förslag på liknande appar?

Jag har sett att några jag följer har gått över till något som heter Cara. Det var nog mest personer som skapar konst och som inte var nöjda med att deras bilder användes för att träna AI (?). Vet inte om det finns bra videoalternativ där också eller om det är mest bilder...

Jag håller helt och hållet med dig.
Jag vet hur jag reagerade för många år sen när folk som höll på med avel och diskuterade här helt lämnade bukefalos och gick över till FB och dess grupper. Diskussioner blev helt urvattnade och ÄR helt värdelösa för att reklamen för eget härjar fritt.

Jag är själv skyldig till att inte ha en hemsida för mitt katteri utan litar till instagram och FB. Jag borde kanske tänka över det en vända

Om man är ok med att lära sig ett nytt system så är Egensajt superbillig med både hemsideadress och hosting. Det finns såklart andra, men dom är betydligt dyrare. Klarar man av att pilla lite själv så kostar det typ 20kr/månad.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en Samsung galaxy 6 watch och letar efter en app för intervallträning utifrån pulsen. Vad använder ni för appar och hur funkar...
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Piek
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 536
Senast: Praeterea
·
IT & mobiler Jag tänkte dra ner någon app som följer när jag är ute och går eller cyklar och registrerar var jag gått, fart osv. Jag har förr använt...
Svar
19
· Visningar
556
Senast: gul_zebra
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • reservdelar till klösträd