Tilleliten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tilleliten

*KL*

Jag har läst en bok skriven av Mitch Albom som heter Fem personer du möter i himlen, och denna bok får mig iaf att tro att inget liv eller död är meningslös.
Han skriver.. "All kärlek vi har skapat finns kvar. Alla minnen finns kvar. Vi lever vidare i hjärtat på var och en som vi berört och format medan vi levde här"
Och det är just var Tille håller på att göra, hans liv och död har en mening (även om den är fruktansvärd grym). Men läs boken så kommer ni att förstå vad jag menar.
 
Sv: Tilleliten

Som sagt, barn dör ju varje dag, jag lovar att det finns dom som har haft det sämre än honom
Ja det tror jag absolut att det finns...MEN just nu är det underbara lille Tille som finns i mina tankar och i mitt hjärta,ska jag inte få tycka och känna som jag gör utan tänka på att det är fler hemska öden? Låter iskallt tycker jag !
 
Sv: Tilleliten

humlanotrocadero skrev:
Alltså är det någon som har missat att barn dör varje dag ?


Stackars syskonet skulle jag vilja säga, kul att ha ett syskon som får ALL uppmärksamhet o att allt kretsar kring syskonet?

Som sagt, synd om föräldrarna men dom ger honom ändå mat (OM han skulle vilja ha) tröst (OM han skulle vara ledsen) och kläder (OM han skulle frysa).

Som sagt, barn dör ju varje dag, jag lovar att det finns dom som har haft det sämre än honom:crazy:

Hur tänker du? Visst är världen fruktansvärt hemsk på många vis och många människor får lida...MEN just nu är det underbara lille Tille som finns i mina tankar och i mitt hjärta,ska jag inte få känna som jag gör utan tänka på att fler barn har det svårt? Låter iskallt tycker jag:mad:
 
Sv: Tilleliten

Scilla skrev:
Eh.. det där var inte till mig eller? för jag har aldrig skrivit något sånt.
Det var till "Humlanotrocadero"... Jag försökte kopiera en rad av hennes inlägg men det gick inte så bra,därför gjorde jag om det med hela hennes text ! Ha de:smirk:
 
Sv: Tilleliten

humlanotrocadero skrev:
Som sagt, barn dör ju varje dag, jag lovar att det finns dom som har haft det sämre än honom:crazy:

Så bara för att han enligt dig inte har det dåligt så ska människor inte få vara ledsna över denna pojkes tragiska liv?

Om vi alltid skulle tänka så skulle vi bara få sörja dom som har det värst av alla? Eller hur menar du?
 
Sv: Tilleliten

KL
Barn dör varje dag, det går inte att värdera, för saknaden och smärtan finns för de som bli kvar.

Den oförutsedda döden är den värsta.

Till Tilleliten och alla andra som är på väg.

Psalm 256

1. Var inte rädd. Det finns ett hemligt tecken,
Ett namn som skyddar dig nu när du går.
Din ensamhet har stränder in mot ljuset.
Var inte rädd. I sanden finns det spår.

2. Han älskar dig, han väntar dig ikväll –
en kväll när du förstår hans hemlöshet
och hur han längtar efter dina steg:
från evighet har han stämt möte här.

3. Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn,
du ser den inte nu, men färdas dit.
En dag skall du bekänna högt hans namn,
hans kärleks frid som ingenting begär.

4. Du är på väg. En dag blir natten vit.
En dag och stjärnor växer ur hans famn.
Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn,
du ser den inte nu, men färdas dit.
 
Sv: Tilleliten

Å vad fint "Mimus"... Den borde du lägga ut på "Tilles tråd" på Familjeliv... Direkt till Tille liksom...
 
Sv: Tilleliten

mmmm..

Jag har inte varit inne läst om Tilles kamp där, eller föräldrarnas kamp.:cry:

Vi får se.
 
Sv: Tilleliten

Det är med kramp i hjärtan man öppnar dagboken varje dag. Om det inte är något skrivet så stannar hjärtat för en stund. Visst vill man att den lille ska få somna ifrån sin sjukdom men samtidigt så önskar man ett mirakel så han får bli frisk. Så maktlös man känner sig när man sitter på andra sidan internet och följer denna starka lilla familj.:cry:
 
Sv: Tilleliten

Ja det är så hemskt!:cry: Nu hoppas jag att han får somna in så fort som möjligt... känns fruktansvärt att känna så men stackars liten... Ingen ska behöva lida så som Tille... Mina tankar är hos honom och hans familj många,många gånger under dagarna...
 
Sv: Tilleliten

Så skönt att veta att han hade sällskap när han drog sitt sista andetag.
 
Sv: Tilleliten

Jag tycker ändå det blev ett vackert slut. Så stillsamt med mormors trygga hand på sin panna.
 
Sv: Tilleliten

:cry:

Fly, fly little wing
Fly beyond imagining
The softest cloud, the whitest dove
Upon the wind of heaven's love
Past the planets and the stars
Leave this lonely world of ours
Escape the sorrow and the pain
And fly again

Fly, fly precious one
Your endless journey has begun
Take your gentle happiness
Far too beautiful for this
Cross over to the other shore
There is peace forevermore
But hold this mem'ry bittersweet
Until we meet

Fly, fly do not fear
Don't waste a breath, don't shed a tear
Your heart is pure, your soul is free
Be on your way, don't wait for me
Above the universe you'll climb
On beyond the hands of time
The moon will rise, the sun will set
I won't forget

Fly, fly little wing
Fly where only angels sing
Fly away, the time is right
Go now, find the light
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Takire
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 404
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp