Tilleliten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tilleliten

Welsh skrev:
Vardagshjältar som inte änns kan krama om sin son utan bara kan snusa på honom:cry:
Förstår inte riktigt vad du menar...
De vill inget hellre än att krama och hålla honom men han har så ont i hela sin lille kropp pga alla sår och blåsor:cry: Därför ligger han bäst på en fårskinnsfäll och han tycker visst om när man andas på honom i pannan... Stackars liten...hur länge ska han orka?
 
Sv: Tilleliten

Jag klarade inte av att läsa det min sambo hade gjort det och var helt förstörd!
Stackars lilla familj de har inget annat val än att vara starka.

Min kompis födde en dotter med gravt hjärt fel och hon fick max 3 dagar på sig att leva och det gjorde hon, hon kämpade in i det sista och på korten de har tagit på henne så såg man en flicka med en oerhört speciell blick, hon följde sina föräldrar med blicken (och alla med nyfödda vet ju att de inte gör det) men denna flicka var med och LEVDE alla tre dagarna innan hon somnade in. På något sätt var det som om hon bara tittade ner på jorden en stund för att sedan återvända dit hon kom i från. Helt klart en liten ängel :love:
 
Sv: Tilleliten

Att läsa om Tille och hans familj är så sorgligt.
Vilken helt otrolig familj de verkar vara. Vilken styrka och vilket mod dom har.
Varje gång jag går in och tittar efter om Tille fortfarande finns kvar hos sin familj så blir jag så glad över att hans finns kvar. Samtidigt känner jag en stor sorg över att han gör det.
Hoppas nu bara att lilla Tille orkar vara kvar på storebrors kalas ikväll.
 
Sv: Tilleliten

Minilott skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar...
De vill inget hellre än att krama och hålla honom men han har så ont i hela sin lille kropp pga alla sår och blåsor:cry: Därför ligger han bäst på en fårskinnsfäll och han tycker visst om när man andas på honom i pannan... Stackars liten...hur länge ska han orka?
Det är ju det jag skrev, de kan inte änns krama honom. Hur känns det för en förälder när ens barn är ledset och man inte kan ta upp det i famnen och hålla om och skydda mot allt ont - just för att detta gör ont. "Allt" de kan är att snusa på honom.
 
Sv: Tilleliten

Det är så fruktansvärt :(
Det var några rader som fick mig att gråta tills
jag hickade i dagens dagbok..

"Det är konstigt att se sitt barn så otroligt svag, men ändå uppvisa en sån otrolig styrka i sina ögon. Jag sa till Nicklas idag. Men hur ska någon kunna släcka ljuset i dom där blå ögonen? Dom lyser så klart så klart, det känns overkligt att tänka sig att man snart inte får se dom lysa en dag"
ur Tilles dagbok.

Fan ta den som släcker lyset är den spontana reaktionen,
men samtidigt så förstår man ju att för Tille vore det
kanske det bästa om inget mirakelmedel/metod dyker upp
väldigt väldigt fort.

Men så otroligt ont det gör inuti...
och då har jag bara läst raderna från en stark mamma.
Vill inte och kan inte förstå hur dom känner sig.
:cry:
 
Sv: Tilleliten

Welsh skrev:
Det är ju det jag skrev, de kan inte änns krama honom. Hur känns det för en förälder när ens barn är ledset och man inte kan ta upp det i famnen och hålla om och skydda mot allt ont - just för att detta gör ont. "Allt" de kan är att snusa på honom.
Jag missförstod dig ! ;) Nä...visst är det hemskt... Jag kollade in nyss och idag har de haft kalas för storebror,Tille var t.o.m med ute en sväng i vagnen...
 
Sv: Tilleliten

Urk... jag har läst dagboken de senaste dagarna, och jag hoppas att jag aldrig aldrig någonsin hamnar i en sådan situation. Hoppas den lille stackaren får somna lugnt och stilla snart :cry:
 
Sv: Tilleliten

Det känns ju som att Tillemannen är på väg bort nu. Har följt honom en tid, syrran fick nys om dagboken några veckor innan det kom in i tidningen, och det känns som om man känner hela familjen.

:cry:
 
Sv: Tilleliten

Tror att Tilleman har tagit steget vidare nu. Dagboken är inte uppdaterad idag.
 
Sv: Tilleliten

*Lånar knapp*
Sitter på jobbet med tårarna rinnande. Vilka starka föräldrar, att de bara orkar! Hoppas den lille kämpen snart får somna in lugnt och stilla:cry:
 
Jag kan inte

Jag står inte ut att läsa. Jag orkar inte se bilderna.

Jag har slutat köpa Aftonbladet och slutat läsa på deras webbplats.

Jag bara kan inte, det är för hemskt.

Kramar mina fina, friska barn.
 
Sv: Tilleliten

Jag orkar igentligen inte heller läsa men jag gör det för Tille och hans föräldrars skull... Mamman skriver ju att vi på nätet ger dem styrka,kan jag bidra med någon hjälp så gör jag det mer än gärna... tänk vad denna lille gosse har åstakommit under sitt korta liv.. Han finns i så många människors hjärtan:love: jag kommer minnas honom hela mitt liv... min hjälte!
 
Sv: Tilleliten

Jag orkar. Om de orkar så orkar jag.

Vilka helt fantastiska människor. Vilken helt fantastisk liten varelse han är Tille !
 
Sv: Tilleliten

Alltså är det någon som har missat att barn dör varje dag ?


Stackars syskonet skulle jag vilja säga, kul att ha ett syskon som får ALL uppmärksamhet o att allt kretsar kring syskonet?

Som sagt, synd om föräldrarna men dom ger honom ändå mat (OM han skulle vilja ha) tröst (OM han skulle vara ledsen) och kläder (OM han skulle frysa).

Som sagt, barn dör ju varje dag, jag lovar att det finns dom som har haft det sämre än honom:crazy:
 
Sv: Tilleliten

Ja, barn dör varje dag. Men det är inte Tilles öde som är "överexponerat", utan problemet är att det pratas för lite om alla andra...
 
Sv: Tilleliten

*knappen*
Finns ett annat litet barn på min lilla ort (som ligger ett stenkast från Tilles hem) med samma sjukdom, jag tycker det är bra att det uppmärksammas -konstigt egentligen att man aldrig hört talas om den här sjukdomen förr utan bara helt plötsligt är det TVÅ barn man får veta är döende.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Takire
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 404
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp