M
midnight Rags
Sv: Till er som har er häst ensam i en hage..
Men du förstår inte lr??
Vi gör det inte för att vi är Egoistiska utan för att vi är
rädda om våra hästar och inte vill utsätta de för skador
som vi hade kunnat undvika genom att låta de gå själva.
Hlest av allt hade jag sett att han gått med andra hästar, nu är inte det en möjlighet och därför får han gå själv. Han lider inte och inte heller ngn av de andra hästarna.
Jag sa inte att han inte hadde det bra nu . Och jag har väl inte sagt att jag tycker att alla hästar ska gå på lösdrift?
Det jag tycker är fel är när låter hästar gå själv med den enda anledingen är att dom ska tävlas, när man inte ens kan försöka låta dom vara hästar, när man redan innan man försökt säger att dom kommer att skada sig. När man inte kan se fördelen med att hästarna mår bra psykiskt och inte bara fysiskt.
Sen är ju faktiskt inte jag dummare än så att jag förstår att det finns hästar som inte fungerar normalt och då måste gå själva. Fast jag ser det som så att hästar som inte fungerar med andra hästar har något fel, för hästar är flockdjur och ska gå i flock...
Jag förstår också det resonomanget att man vill ha sin tävlings häst ensam för att den skadar sig och det kostar mycket pengar och förlorade tävlingar, men jag tycker att det är fel, för det är faktiskt ett levande väsen vi håller på med, inte en maskin.
Sen som du skriver så gör vi alla som vi vill, men det betyder väl inte att jag inte få ha mina åsikter precis som du har dina? Och jag kommer fortsätta att tycka det är fel att hästar ska gå ensama bara för att vi människor är egoistiska!
MVH Russin8
Men du förstår inte lr??
Vi gör det inte för att vi är Egoistiska utan för att vi är
rädda om våra hästar och inte vill utsätta de för skador
som vi hade kunnat undvika genom att låta de gå själva.
Hlest av allt hade jag sett att han gått med andra hästar, nu är inte det en möjlighet och därför får han gå själv. Han lider inte och inte heller ngn av de andra hästarna.