V
Vavsla
Sv: Till er som har er häst ensam i en hage..
Såg inte kul ut. Måste bara fråga med risk för att du kallar mig otrevlig men såg du när det skedde så du vet att det var en sparkskada? Ser inte ut så i mina ögon. Hästar kan ju göra sig illa utan hjälp också. Också nyfiken på :hur läkte det ihop, blev det snyggt eller fick han svallköttsbildning och konturstörning där? La inte veterinären som sydde drän på det? Såg ju ganska vätskande ut redan på första bilden.
Så lustigt det alltid blir :smirk:
Så här kan det ske i hagen som på bilderna nedan. Hästen i fråga kvalade till Falsterbo, många pengar hade lagts ut på kval. Blev sparkad i hagen (antagligen) Han stod i ca 4månader eftersom det blev inflammerat. Och jo han går fortfarande med samma häst i hagen, men jag förstår fullt ut varför många inte vill ha ett så långt avbräck och dessutom så mådde min häst väldigt dåligt av detta såret och fick dessutom kolik känningar eftersom han var i så hög kondition och blev helt stillastående av skadan.
Här är såret ca 3dagar och har spruckit upp genom stygnen
Såg inte kul ut. Måste bara fråga med risk för att du kallar mig otrevlig men såg du när det skedde så du vet att det var en sparkskada? Ser inte ut så i mina ögon. Hästar kan ju göra sig illa utan hjälp också. Också nyfiken på :hur läkte det ihop, blev det snyggt eller fick han svallköttsbildning och konturstörning där? La inte veterinären som sydde drän på det? Såg ju ganska vätskande ut redan på första bilden.