domesticus
Trådstartare
Har googlat hundar och graviditet, men får mest fram att hundarna blir mer mammiga när matte är gravid. Min är nu tvärtom! Vet iofs inte om det har med något annat att göra, men jag kan iaf inte komma på något... Hon började för ca en vecka sedan att nattetid gå och lägga sig och sova inne på lilla toan. Vi trodde först att det berodde på att hon hörde åska (hon är mkt åskrädd och går gärna ut i hallen/till gästtoan när hon blir rädd). Men, nu har det verkligen inte åskat alls! De senaste två kvällarna har hon först "lagt sig för kvällen" i sin bädd, men när jag har kommit och lagt mig har hon flyttat ut till gästtoan... Hon kommer eventuellt tillbaka om man ber henne, men går sedan ut och lägger sig där under natten igen. I morse när jag var uppe och kissade, en av alla miljoner gånger jag gör det under natten, kom hon ut från gästtoan, tittade hon på mig lite konstigt och lade sig på sin bädd. Dock lämnade hon den igen direkt jag kom tillbaka och lade mig! Nästa kissrunda (det är fantastiskt underbart att kissa minst fem gånger varje natt ) - samma sak! Dock låg hon då kvar på bädden efter att jag hade sagt "stanna".
På morgnarna brukar hon alltid komma upp och gosa lite, samt ligga kvar och somna om det är så att vi inte går upp. Nu kommer hon upp som hastigast, men vill inte under några omständigheter ligga kvar... Igårkväll och i morse kunde jag ju verkligen koppla det till att det var när jag kom in i rummet och lade mig, som hon går ut och in på toan! (något jag har anat lite under hela veckan, men inte kunnat "fastställa")
Någon som har en teori om varför hon gör såhär? Känner hon på sig något? Är bebis på G och hon vill lämna mig ifred? (tre veckor kvar till bf) Jag tror inte att vi har någon "konflikt" som kan påverka. Känner hon sig utanför?
På morgnarna brukar hon alltid komma upp och gosa lite, samt ligga kvar och somna om det är så att vi inte går upp. Nu kommer hon upp som hastigast, men vill inte under några omständigheter ligga kvar... Igårkväll och i morse kunde jag ju verkligen koppla det till att det var när jag kom in i rummet och lade mig, som hon går ut och in på toan! (något jag har anat lite under hela veckan, men inte kunnat "fastställa")
Någon som har en teori om varför hon gör såhär? Känner hon på sig något? Är bebis på G och hon vill lämna mig ifred? (tre veckor kvar till bf) Jag tror inte att vi har någon "konflikt" som kan påverka. Känner hon sig utanför?